همشهری آنلاین: معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان و موارد مغایر با قانون اساسی این شیوه‌نامه بررسی می‌شود.

لعيا جنيدي

به گزارش ایرنا، دکتر لعیا جنیدی، معاون حقوقی ریاست جمهوری در پی برخی اعتراضات دانشجویان، اعلام کرد: شیوه‌نامه انضباطی جدید دانشجویان در این معاونت بررسی و موارد مغایرت با قانون اساسی، قوانین عادی مرتبط و منشور حقوق شهروندی، با همکاری نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و دستگاه‌های مربوط بررسی و اصلاح خواهد شد.

بر طبق این گزارش، شیوه‌نامه اجرایی جدید شورای انضباطی دانشجویان که بر اساس آئین‌نامه شورای انضباطی دانشجویان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تنظیم شده است، با امضای سعید نمکی و منصور غلامی وزرای بهداشت و علوم و توسط دکتر سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

  • گفت‌وگو برای بررسی شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویی با تشکل‌های دانشجویی

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهور همچنین در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره انتقادات به شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویان، گفت: همانطور که اعلام شد معاونت حقوقی ریاست جمهوری به این موضوع ورود کرده است و ما بدون معطلی با موافقت وزرای علوم و بهداشت، از تشکل‌های دانشجویی دعوت کرده‌ایم تا با تشکیل جلسه‌ای با حضور آنها شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی گفت: با موافقت وزرای علوم و بهداشت، از تشکل‌های دانشجویی دعوت می‌کنیم تا در جلسه‌ای آیین‌نامه جدید انضباطی دانشجویی را بررسی و در صورت مغایرت با قوانین موجود و همچنین منشور حقوق شهروندی اصلاحات لازم را انجام دهیم.  اگر در شیوه‌نامه جدید موردی مغایرت با قانون، قوانین موضوعه و یا منشور حقوق شهروندی وجود داشته باشد قطعا اصلاحات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 460869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha