همشهری آنلاین: شرکت نیسان، خودرو مفهومی خود با نام آریا را معرفی کرده است. این خودرو قرار است تحولی در محصولات برقی این شرکت ایجاد کند.

نیسان آریا؛ نقطه عطف خودروهای الکتریکی

نیسان آریا، خودرو کراس اووری است که با اینکه از نظر اندازه مانند خودرو دیگر این شرکت با نام نیسان ایکس تریل است اما می خواهد بزرگترین تحول دراین شرکت را ایجاد کند. هم اکنون نیسان لیف، خودرو دیگر این شرکت بیشترین میزان فروش خودروهای الکتریکی جهان را در اختیار دارد.

یکی از مشکلات نیسان لیف، پیمایش کم و ظاهر نه چندان جذاب آن است، در حالی که نیسان آریا ظاهر مناسبی دارد. با توجه به اقبال بازار که خودروهای شاسی بلند و کراس اوور را می پسندد، احتمالا آریا بتواند مشتریان را به سمت خرید خودرو برقی بکشاند.

نیسان فعلا نمونه اولیه و مفهومی این خودرو را معرفی کرده  و قرار است خودرو اصلی در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود.

پیمایش این خودرو با یکبار شارژ، نزدیک ۵۰۰ کیلومتر است. نیسان آریا به سیستم رانندگی خودران دراتوبان مجهز است و به صورت کاملا اتوماتیک بدون راننده می توان آن را  پارک کرد.

قرار است شرکت رنو و میتسوبیشی که متحدان نیسان هستند هم، روی این پلت فرم برقی، محصولات الکتریکی شرکت خود را طراحی کنند.

 نیسان همچنین در کنار آریا مدل جدیدی ازنیسان لیف، پرفروشترین خودرو برقی جهان را معرفی کرده است. این خودرو با یکبار شارژ می تواند ۳۶۳ کیلومتر را طی کند. نیسان لیف دارای موتوری با قدرت ۳۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۰ نیوتن متری است.

هم اکنون یکی از مشکلات خودروهای برقی پیمایش کم این محصولات است. از طرفی برای گسترش این خودروها باید بتوان سریع تر آنها را شارژ کرد. سریع ترین خودروهای برقی هم نیم ساعت زمان نیاز دارند تا هشتاد درصد باتری‌های آنها با سیستم شارژ سریع پر شود. این در حالی است که با برق شهری ساعت‌ها باید در شارژ باشند.

نکته دیگر این است که این خودروها بسیارگران قیمت‌تر از نمونه‌های بنزینی هستند. از طرفی باتری گران قیمت این خودروها هم باید پس از چندین سال کاملا عوض شود.

کد خبر 460819

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha