همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: مدیران ارشد باید این باور را پیدا کنند که موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند همه عقب ماندگی ها و ضعف های گذشته را جبران کند.

دکتر محمد باقر قالیباف، شهردار تهران،در مراسم افتتاحیه سیزدهیمن کنفرانس ملی انجمن کامپیوتر ایران در پردیس بین المللی دانشگاه صنعتی شریف جزیره کیش با بیان این مطلب گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات امروز این فرصت را برای کشورهای کم توسعه و توسعه نیافته فراهم کرده تا با درک درست و توجه به این موضوع عقب ماندگی های خود را جبران کنند و اگر از این فرصت استفاده نشود این بار فاصله خود را با کشورهای توسعه یافته به سال نوری تبدیل می‌کنیم.

به گزارش سما، وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات در بسیاری از مسائل از جمله عدالت جامعه، صحت عمل، سرعت عمل، کاهش هزینه‌ها، توجه به بیت‌المال و همه ارزش‌هایی که به خاطر آن‌ها انقلاب کردیم و شهید دادیم و هم چنین در رفاه و بهبود زندگی مادی و معنوی یاری گرماست.

به گفته شهردار تهران، اگر مدیران به بحث IT توجه کنند نوع نگاهشان متحول می شود، تحولی که فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد می‌کند، حلقه مفقودهای است که باید مورد توجه مدیران قرار گیرد.

شهردار تهران در ادامه به اهمیت بسیار زیاد فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: اهمیت بحث فناوری اطلاعات در کشور ما امروز کم تر از بحث هسته ای نیست ، از این رو این موضوع باید دغدغه مردم و مسئولان و نخبگان باشد، زیرا وقتی در مولفه های قدرت و امنیت ملی نگاه می کنیم حوزه فن آوری اطلاعات و ارتباطات چیزی کم تر ندارد.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود به اظهاراتش در کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک اشاره کرد و گفت: زیبنده کشور ما نیست که بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی، آن را با 40 سال پیش مقایسه کنیم، زیرا امروز ما باید کشور را با کشورهای پیشرفته آسیا و حتی دنیا مقایسه کنیم.

وی با بیان این که ما امروز در کشور مشکل منابع اقتصادی و انسانی نداریم ، گفت : در طول سالیان گذشته رابطه دولت و مردم در کشور ما یک رابطه منطقی نبوده ، زیرا ما مهم ترین انرژی ها را در این بخش از دست داده ایم ، ما در کشورمان ناگزیریم به دلایل مختلف توسعه را با محوریت دولت پیش ببریم تا بتوانیم بخشی از چالش ها را از میان برداریم  و اگر غیر از این پیش برویم عقب می افتیم.

قالیباف گفت: البته منظور من از دولت یک دولت عام است.

وی خاطر نشان کرد: ساختار فعلی دولت ما به معنای نظام اداری و سیاسی و توزیع فضایی قدرت که در کشور وجود دارد ، نشان داده چنین قابلیت هایی را برای توسعه ندارد.

وی در ادامه گفت: در کشورمان از دو چیز رنج می بریم، یکی مسائل و مشکلات جاری از جمله تورم ، گرانی، مشکلات اداری و برخی ناعدالتی هاست.

شهردار تهران افزود: موضوع دیگر که مخصوصا در حوزه نخبگان در عرصه های مختلف وجود دارد این است که وقتی این قشر از جامعه دقت، فکر و اندیشه می کنند ، احساس می‌کنند و مردم ما با سابقه کهنی که در عرصه های مختلف دارد، از جایگاه و شان و منزلتی که باید برخوردار باشند نیستند.

قالیباف در ادامه گفت: امروز دست نیاز به سمت شما نخبگان دراز می کنیم و امیدواریم با کمک شما فاصله بین دانشگاه و محیط‌های علمی با محیط‌های اجرایی را به حداقل برسانیم.

کد خبر 46081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز