همشهری آنلاین: صدها هزار لبنانی در بیروت گرد هم آمدند تا در جشن پیروزی خود بر رژیم صهیونیستی به سخنرانی سید حسن نصرالله گوش فرادهند.

به گزارش خبرگزاری اتریش از بیروت، این اولین باری است که دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه لبنان در تاریخ 12 ژوئیه در انظار عمومی ظاهر می‌شود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان که محبوبیتش پس از جنگ بسیار افزایش داشته است، برپایی این گردهمایی را خواستار شده بود. وی تاکید کرد "پیروزی تاریخی و راهبردی" بر رژیم صهیونیستی برای لبنانی‌ها رقم خورده است.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله در این سخنرانی درباره آینده لبنان و درخواست‌هایی مبنی بر خلع سلاح حزب‌الله لبنان صحبت کرد.

در این گزارش آمده است، نصرالله خدا را "برای پیروزی" شکر کرد و خطاب به لبنانی‌ها گفت: شما بزرگ‌ترین ملت دنیا هستید.

جمعیت حاضر که پرچم‌های زردرنگ حزب‌الله لبنان را در دست داشت، از این سخنان استقبال می‌کرد. آتش بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در تاریخ 14 اوت حاصل شد.

سخنرانی نصرالله در میان مردم در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قصد ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان را دارد.

نصرالله گفت: شما ما را تهدید کرده‌اید که این تریبون را بمباران می‌کنید. اما لبنانی‌ها شجاع هستند. من هم خطر را به جان خریدم و با لبنانی‌ها صحبت می‌کنم.

این خبرگزاری افزود، جمعیت حاضر در بیروت بعدازظهر امروز خود را به محل گردهمایی رساند و دریایی از پرچم‌های زرد را که نشانه حزب‌الله لبنان است، ایجاد کرد.

جمعیت حاضر تصاویر نصرالله را در دست داشتند و شعارهایی را در حمایت از حزب‌الله لبنان سر می‌دادند.

از روز پنجشنبه تعداد بسیاری از لبنانی‌ها از جنوب این کشور با خودرو، مینی‌بوس و حتی پای پیاده راه بیروت را در پیش گرفته بودند

کد خبر 4608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز