همشهری آنلاین: ولادیمیر ژیرینفسکی نماینده دوما، رهبر حزب لیبرال دمکرات و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری روسیه خواستار قانونی شدن چندهمسری در روسیه برای افزایش میزان زاد و ولد شد.

روسيه

به گزارش ایرنا، ولادیمیر ژیرینفسکی در خصوص این پیشنهاد خود گفته است: بدون قانونی شدن و ترویج تعدد زوجات (چند همسری) بحران کاهش جمعیت در روسیه حل و فصل نمی‌شود.

زیرینفسکی با بیان اینکه در بین اسلاوها تعدد زوجات معمول بود، اظهار کرد: معلوم نیست چرا این رسم منسوخ شده است؛ اگر تعدد زوجات باقی می ماند بهتر بود و همینک جمعیت روسیه یک میلیارد نفر بود.

رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه با افزایش پاداش دولت به خانواده‌هایی که فرزند دوم بدنیا می‌آورند مخالفت کرد و گفت: این اقدام منجر به افزایش زاد و ولد در روسیه نمی‌شود.

ژیرینفسکی تصریح کرد: امروز با وضعیتی روبرو هستیم که اگر یک میلیون روبل (معادل ۱۵ هزار دلار) هم به زنان روس پاداش بدهیم باز هم بچه‌دار نمی‌شوند.

دولت روسیه از سال ۲۰۰۷ برنامه پرداخت پاداش نقدی برای تولد فرزند دوم را به اجرا درآورده است، این پاداش «ماترینسکی کاپیتال» (سرمایه مادری) نام دارد و در زمان حاضر مبلغ آن ۴۷۵ هزار روبل (معادل هفت هزار و ۵۰۰ دلار) است.

روس‌ها از ۱۱ سال پیش برای جلوگیری از کاهش جمعیت در این کشور دست به اجرای طرح‌های حمایتی زدند با این وجود آمارها نشان می‌دهد چندان در این امر موفق نبوده‌اند چرا که جمعیت در بزرگترین کشور جهان هر سال کمتر از پارسال است.

براساس طرح کلان ملی افزایش جمعیت، روس‌ها در صورت داشتن فرزند بیشتر به خانه و زمین می‌رسند و خدمات و امکانات بیشتری از دولت دریافت می‌کنند و از پدران بیش از سه فرزند به عنوان قهرمان ملی یاد می‌شود.

با این حال اطلاعاتی که کمیته دولتی آمار روسیه در خصوص میزان جمعیت این کشور در اولین ماه سال ۲۰۱۹ میلادی منتشر کرد، چندان امیدوار کننده نبود.

این اطلاعات نشان می‌دهد که جمعیت روس‌ها نسبت به یک سال قبل ۸۷ هزار نفر کمتر شده و به ۱۴۶ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

کد خبر 460786

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha