همشهری آنلاین : مبینا علی نسب که به تازگی نایب قهرمان جوانان جهان شده است، می گوید که در حال حاضر تنها هدفش کسب مقام استاد بزرگی بانوان و افزایش ریتینگ است.

شطرنج

مبینا علی نسب در گفت وگو با ایسنا، درباره کیفیت این رقابت ها گفت: سطح مسابقات بسیار بالا بود و در رنک اولیه نفر ۲۵ بودم اما در پایان توانستم با ۹ امتیاز از ۱۱ امتیاز نایب قهرمان مسابقات شوم. همچنین با نفر اول این رقابت ها فقط نیم امتیاز اختلاف داشتم و در جایگاه دوم ایستادم.

دختر شطرنج باز ایرانی افزود: وضعیت من در مسابقه با نفر اول این رقابت ها یعنی خانم پولینا بسیار بهتر بود و حتی در آن مسابقه یک پیاده جلو بودم ولی ترجیح دادم بازی را مساوی کنم. این مساوی من به این دلیل بود که در آن روز ۲ بازی داشتم و می خواستم با این حرکت انرژی خود را برای دور بعد نگه دارم. البته در بازی های دیگر هم وضعیت بسیار برنده را به خاطر تنگی زمان از دست دادم و شاید اگر این امتیاز ها را دریافت کرده بودم می توانستم به راحتی قهرمان شوم.

علی نسب در پاسخ به اینکه  فدراسیون ایران چه جایزه ای را برای شما در نظر گرفته است؟ پاسخ داد: به تازگی وارد ایران شده ام و هنوز فدراسیون هیچ صحبتی با من انجام نداده است، البته با هزینه فدراسیون به این مسابقات اعزام شده بودم.

وی در باره مسابقات آتی خود گفت: مسابقات بعدی آذر ماه برگزار می شود که باید برای رقابت با حریفانم به کشور اسپانیا سفر کنم.

این دختر شطرنج باز با بیان اینکه هدف اصلی اش کسب عنوان استاد بزرگی بانوان است، گفت:  هدفم افزایش ریتینگ بین المللی خود و کسب عنوان استادبزرگی بانوان است. کسب استاد بزرگی در بانوان بسیار سخت تر از کسب این عنوان در آقایان است و تلاش خود را برای رسیدن به اهدافم انجام خواهم داد.

وی افزود: از خانواده ام که مرا را حمایت کرد بسیار تشکر و قدر دانی می کنم. از مربی حال حاضرم و همچنین خانم شادی پریدر تشکر می کنم که من را در این رقابت و مسابقات

کد خبر 460779

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha