همشهری آنلاین: جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: ترامپ قبل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بارها به تشکیل داعش توسط آمریکا اعتراف کرده است.

اسماعیل کوثری

سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعلام خبر مرگ ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش توسط رئیس جمهور آمریکا، اظهارداشت: در ابتدا باید به این موضوع مهم توجه داشت که گروه های تروریستی تکفیری داعش را چه کسانی به وجود آورده اند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا در دوران رقابت های انتخاباتی در آن کشور که بارها اعلام کرده بود داعش را دولت آمریکا و توسط باراک اوباما و هیلاری کلینتون ایجاد و حمایت کرده اند، تصریح کرد: آقای ترامپ قبل پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بارها به تشکیل داعش توسط آمریکا اعتراف کرده است.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه اقدام ارتش آمریکا در شناسایی محل اختفای ابوبکر البغدادی را فاقد ارزش نظامی و امنیتی دانست و گفت: داعش توسط آمریکایی ها ایجاد و در این سال ها حمایت شد. پس آنها به خوبی می دانستند که سرکرده آنها در چه محلی مخفی شده است، سران آمریکا به این نتیجه رسیدند که داعش دیگر سودی برای آنها نداشته و بی مصرف شده است. به همین دلیل با این هیاهوی رسانه ای می خواهند اعلام کنند که ما با تروریسم مبارزه می کنیم در صورتی که طالبان و القاعده و افرادی چون اسامه بن لادن را که خود به وجود آوردند و بعد با پوشش رسانه ای و جنجالی که راه انداختند گفتند که ما این سرکرده های گروه های تکفیری را کشته ایم.

وی تاریخ مصرف ابوبکر البغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش را برای آمریکا تمام شده دانست و گفت: آنها بعد از اینکه دیدند داعش و ابوبکر البغدادی دیگری منفعتی برای آنها ندارند با اقدامی رسانه ای و به دروغ اعلام می کنند که ما ضد تروریسم هستیم و به دنبال فریب مردم هستند. مردم منطقه و جهان به خوبی می دانند که به وجود آورنده داعش کیست و نباید فریب این صحنه آرائی ها را بخورند.

سردار کوثری در ادامه با تاکید بر اینکه داعش توسط ملت های منطقه و محور مقاومت شکست خورد و روبه نابودی رفت، ادامه داد: آمریکایی ها با این اقدامات می خواهند ارزش کار جبهه مقاومت را زیر سوال برده و اعلام کنند که ما هستیم که داعش را تضعیف و با تروریسم مبارزه می کنیم در صورتی که این چنین نیست. آمریکایی ها در این سالها ائتلاف ضد داعش ایجاد کردند اما کوچکترین اقدامی علیه تروریست ها نکردند و در عوض با تمام توان از آنها حمایت و این گروه ها را تجهیز کرده و همچنان تجهیز می کنند.

کد خبر 460770

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha