چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۱
۰ نفر

استان هرمزگان، خطه‌ای مملو از ظرفیت‌های قابل توجه در حوزه کشاورزی، صنعت، معدن، انرژی و دریا است.

اشتغال هرمزگان

وجود همین ظرفیت‌ها نیز موجب رشد اقتصادی این استان و افزایش نرخ مشارکت اقتصادی شده است. آمار حاکی از این است که نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان هم‌اکنون ۵ درصد بیشتر از میانگین کل کشور است.

  • نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور

به گزارش همشهری، نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است. این شاخص که در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی‌گیرد، پارسال درکل کشور، ۴۰/۵ درصد بود که نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۰/۴ درصد داشت. استاندار هرمزگان در نشست با اعضای هیات رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان، گفت: افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان نشان‌دهنده افزایش سطح امید برای یافتن کار در این استان است و به تعبیری افزایش حجم ورود افراد جویای کار از مناطق مختلف به این استان.

  • ظرفیت‌های تولید و اشتغال در استان

«فریدون همتی» تصریح کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری برای ایجاد اشتغال و رونق تولید در این استان وجود دارد دارد که اگر دولت و بخش خصوصی در کنار هم قرار گیرند اقدامات بزرگ اقتصادی در این استان رقم خواهد خورد. وی ادامه داد: تمام تلاش‌های لازم برای تسهیل روند سرمایه‌گذاری در استان و صدور مجوزها انجام شده است. همتی بیان کرد: با توجه به حجم گسترده فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در این استان، اتاق بازرگانی استان باید در کشور سرآمد باشد و با شناخت ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری استان برنامه‌های مناسبی را در این حوزه ارائه دهد.

استاندار در ادامه گفت: استانداری نیز این برنامه‌ها را مورد حمایت قرار خواهد داد تا به نتیجه مطلوب برسد. به گفته وی، اتاق بازرگانی باید مسیر فعالیت برای تمام فعالان حوزه اقتصادی، بازرگانی و تجاری استان را تسهیل کند. همتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این نشست، گفت: طی ۲ سال اخیر در سراسر مناطق ساحلی استان، بنادر مختلف برای فعالیت‌های تجاری و بازرگانی فعال شده‌اند و هم‌اکنون شرایط برای تجارت کالا فراهم است.

  • آیین‌نامه تجارت کالای ملوانی 

وی ابراز امیدواری کرد: آیین‌نامه تجارت کالای ملوانی می‌تواند گشایش بسیاری در فعال شدن بازارچه‌های ملوانی ایجاد کند. روان‌سازی مبادلات کالا از طریق گمرکات و بنادر استان از جمله این اهداف این آیین‌نامه است. آبان سال ۱۳۹۶ اجرای آئین‌نامه تجارت کالای ملوانی به‌طور رسمی در هرمزگان آغاز شد. استاندار هرمزگان در این‌باره گفته بود: از این پس با اجرای آئین‌نامه تجارت کالای ملوانی هیچ نهادی نمی‌تواند برای افرادی که قصد واردات کالا از این طریق را دارند ممانعت یا مزاحمت ایجاد کند.

کد خبر 460737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha