سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای کیار پس از پیشروی بیش از ۵۰۰ کیلومتری به سمت شمال غرب، اکنون در مدار ۱۸ درجه شمالی و در فاصله ۹۰۰ کیلومتری از بندر چابهار قرار گرفته است که باید شناورهای فرا ساحل استان از تردد در محدوده این طوفان خودداری کنند.  

طوفان چابهار

به گزارش همشهری، محسن حیدری افزود: این طوفان تبدیل به طوفان حاره‌ای فوق العاده شدید نوع ۴ شد که بیشینه سرعت باد در محدوده فعالیت آن به بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وی گفت: این طوفان بارش‌های سنگینی هم در محدوده فعالیت خود به همراه داشته است و هم اکنون طوفان با سرعت ۱۳ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال غرب است. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود بیشینه سرعت طوفان طی روزهای آینده به ۲۶۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

وی با بیان اینکه توصیه می‌شود شناورهای دریایی جنوب استان از رفتن به دریا خودداری کنند، گفت: شناورهای فرا ساحل استان نیز از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند. همچنین شناورهای موجود در سواحل نیز به جای امن منتقل شوند. بر اساس اعلام هواشناسی طوفان کیار تا شنبه هفته آینده در شمال اقیانوس هند فعال و مقصد نهایی آن به سمت سواحل کشور عمان است.  

کد خبر 460734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha