دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: بار دیگر میدان تحریر در قلب بغداد و نیز میدان تربیت در شهر کربلا متشنج شد و صدای شلیک گلوله های صوتی و دودزا و گاز اشک آور و دود آسمان منطقه را پر کرده است.

بغداد

ایرنا نوشت: از کربلا خبر می رسد که دود غلیظی هم اکنون آسمان میدان تربیت را فراگرفته و شاهدان عینی از درگیری و تیراندازی های شدید خبر می دهند.  

عصر گذشته نیز در درگیری های حاشیه تظاهرات مردمی در کربلا بیش از ۳۰۰ نیروی امنیتی مصدوم و یا مجروح شدند که حال ۸ تن از آنان  وخیم گزارش شده است.  

در بغداد نیز به رسم چند شب گذشته، حضور تظاهرکنندگان در میدان تحریر نسبت به ساعات صبح و عصر افزایش یافته است و ماموران برای منصرف کردن برخی معترضان که قصد عبور از پل جمهوری و رسیدن به منطقه سبز دارند، به طور پر تعداد از شلیک گلوله های صوتی و گاز اشک آور استفاده می کنند.  

هنوز گزارشی درباره تلفات یا زخمی های احتمالی در این دو شهر منتشر نشده است.  

بدلیل ادامه ناآرامی در چند شهر از جمله بغداد و کربلا فرماندهی عملیات امنیت استان های بغداد و کربلا  صبح امروز مقررات منع تردد را در این دو شهر تا اطلاع ثانوی اعلام کردند.

فرماندهی عملیات امنیت بغداد در بیانیه ای امروز دوشنبه اعلام کرده است که مقررات منع تردد تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۲ امشب تا ۶ بامداد به منظور حمایت و حفاظت از تظاهرکنندگان در بغداد اعمال می شود.

این فرماندهی در بیانیه کوتاه خود خاطرنشان ساخته است که مقررات منع تردد در سراسر مناطق استان بغداد برقرار خواهد شد.

از طرفی استانداری کربلا نیز اعلام کرده است که مقررات منع تردد در شهر کربلا تا اطلاع ثانوی از ساعت ۱۸ تا ۶ بامداد روز بعد اعمال می شود.

«نصیف الخطابی» استاندار کربلا همچنین در بیانیه ای گفته است که ساعت ادارای در کربلا یک ساعت نیز  کم شده است.

مقررات منع آمد و شد در نتیجه خشونت های جمعه گذشته در مناطق جنوب و مرکز عراق در  هفت استان جنوبی بغداد شامل کربلا، بابل، دیوانیه، سماوه، بصره، ذیقار و واسط اعمال شده بود و طی روزهای بعد بر اساس تحولات میدانی، تمدید یا لغو و دوباره برقرار شده است. / 

کد خبر 460720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha