یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شماری از استادان و دانشجویان زبان اسپانیایی، با اهداف راه‌اندازی رشته مطالعات اسپانیا در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران آشنا شدند.

در این نشست که روز یکشنبه 19/12/86 در محل سالن شورای دانشکده مطالعات جهان (مؤسسه مطالعات اروپا و آمریکای شمالی سابق) برگزار شد، علاوه بر استادان زبان اسپانیایی، جمع کثیری از دانشجویان رشته زبان اسپانیایی دانشگاه های آزاد و علامه طباطبایی نیز حضور داشتند.

در ابتدای این نشست دکتر عاملی با بیان پیشینه‌ای از مطالعات میان رشته‌ای، به دانشجویان علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته‌ها یادآور شد با تلاش فراوان می‌توانند به عنوان کارشناس رشته‌های مربوطه فارغ‌التحصیل شوند و  در مراکز دولتی و غیردولتی مشغول به کار گردند.

خانم دکتر حق روستا نیز در ادامه نشست به معرفی رشته مطالعات اسپنیا و آمریکای لاتین، اهداف راه اندازی آن، آینده شغلی این رشته و همچنین مواد و ضرایب دروس  امتحانی و شرایط ورود به رشته پرداخت.

در بخش انتهایی این نشست دانشجویان سؤالات خود را مطرح کردند و دکتر عاملی و دکتر حق‌روستا به آنها پاسخ گفتند.

رشته مطالعات اسپانیا و آمریکای لاتین قرار است با ایجاد زمینه‌های مناسبی جهت معرفی و آگاهی یافتن از تمدن، ارکان سیاسی، جامعه شناختی و فرهنگی اسپانیا یا کشورهای اسپانیایی زبان، شرایط لازم جهت تحقق امر پژوهش و مطالعه بیشتر را فراهم سازد.[سابقه موضوع]

کد خبر 46072

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز