همشهری آنلاین: زوجی در شهر ناتینگهام انگلیس هنگام گردگیری جعبه بیسکوئیتی را در خانه خود یافتند که بیش از دو دهه پشت کمد باقی مانده بود و هزاران پوند ارزش دارد.

جعبه بیسکوئیت

رکنا نوشت: جعبه بیسکوئیت «هانتلی‌اند پالمرز» که تاریخ ساخت آن به اواخر دهه ۱۹۲۰ میلادی بازمی‌گردد، یک اتوبوس قرمز دوطبقه لندن را نشان می‌دهد که به طرف خیابان لیورپول می‌رود؛ این جعبه فلزی متعلق به یک زوج بازنشسته از ناتینگهام است که وقتی ۲۵ سال پیش آن را در قفسه آشپزخانه خود گذاشتند، نمی‌دانستند صاحب جنس باارزشی هستند که کلکسیون‌دارها جمع می‌کنند. 

این زوج که مایلند ناشناس بمانند، به تازگی پس از اسباب‌کشی از آن خانه، به این فکر افتادند که این جعبه را به مراسمی که برای ارزیابی اجناس عتیقه برگزار می‌شود ببرند تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه آن کسب کنند؛ در آن‌جا بود که کارشناسان اعلام کردند این جعبه حلبی ۹۰ ساله  چند هزار پوند ارزش دارد. 
این جعبه حلبی بیسکوئیت هانتلی‌اند پالمرز به دلیل نبوغ در طراحی به جنسی بسیار گران‌قیمت تبدیل شده است. 

یکی از صاحبان این جعبه گفت: «من این را از مادرم به ارث بردم و او آن را از پسرعموی خودش که مدت‌ها پیش یک مغازه کوچک داشت، گرفته بود.» 

یک ارزیاب اجناس عتیقه توضیح داد در زیر این جعبه حلبی بیسکوئیت مکانیسمی مانند کارکرد ساعت قرار دارد که در اصل امکان حرکت آن را فراهم می‌کند. 

کد خبر 460685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha