همشهری آنلاین: سرمربی سابق تیم ملی فوتبال با بیان اینکه اظهارات قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان و سایپا را تایید نمی‌کند، گفت: هر کسی اشتباه می‌کند. باید در رفتارش تجدیدنظر داشته باشد.

حشمت مهاجرانی

حمشت مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره رواج بی‌احترامی‌ها در فوتبال و با رد بی‌احترامی یکی از برنامه‌های صداوسیما به علی دایی‌ گفت: چند سال قبل به شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک رفته بودم و در شهر کوچکی از توابع پراگ صحبت می‌کردم. بحث ما پیرامون فوتبال و آموزش آن بود که یک کودک ۱۲ ساله اسم علی دایی را به زبان آورد. شناختن علی دایی در آن شهر کوچک باعث غرور من شد و به علی دایی افتخار کردم که هموطن من است.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال یادآور شد: علی دایی، علی کریمی و ... اسطوره‌های مملکت هستند و برای کشور زحمت کشیدند. تماشاگران نباید سر مسائل جزئی به خانواده و شخصیت فرد توهین کنند. این کار مورد قبول نیست.

مهاجرانی درباره اظهارات سخیف امیر قلعه نویی در نشست خبری و مطرح کردن مطالب توهین آمیز گفت: نباید یک پیشکسوت را به خاطر عصبانیت زیر سوال ببریم. پیشکسوتان قابل احترام و بزرگتر فوتبال ما هستند. هر فردی تحمل و ظرفیتی دارد و وقتی مورد توهین قرار بگیرد، نمی‌تواند خودش را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد: باید دید امیر قلعه نویی را به کجا رساندند که چنین عکس‌العملی را نشان داده است. او فرد قابل احترامی است اما در این مورد از کوره در رفته است.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چنین واکنشی از سوی هیچ فردی مورد قبول نیست و موجب بداخلاقی می‌شود و برای جوانان علاقه‌مند به فوتبال تبعات منفی به دنبال دارد، گفت: تماشاگران رکن اصلی فوتبال هستند اما باید حرمت تماشاگر و پیشکسوت هم حفظ شود. نباید اجازه ترویج بی‌ادبی روی سکوها را بدهیم. من صحبت‌های قلعه‌نویی را تایید نمی‌کنم اما نباید او را تخریب کنیم.

مهاجرانی در واکنش به این سوال که احترام پیشکسوت واجب است اما جملات توهین آمیز از سوی هیچ کسی مورد قبول نیست و باید تقبیح شود، گفت: امیدوارم هر کسی که دچار اشتباه شد، در رفتارش تجدیدنظر کند. این موضوع مختص امیر قلعه نویی نیست بلکه هر کسی جایز الخطا است و باید اشتباهش را بپذیرد و تجدید نظر کند.

وی درباره اینکه امیر قلعه نویی با کوبیدن دستش به سینه اش در هنگاش سر دادن شعارهایی نظیر "رئیس مافیا کیه" موجب تحریک هواداران می شود و به این موضوعات دامن می زند، گفت: در هر حال بهترین راه حل احترام متقابل است. هوادار و تماشاگر باید از دیدن بازی لذت ببرند و توهین نکند و پیشکسوت، مربی و بازیکن هم نباید از قاعده خود خارج شود و کلام توهین آمیزی را به زبان بیاورد.

کد خبر 460651

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha