همشهری آنلاین: راجر فدرر در پانزدهمین حضور در بازی پایانی رقابت‌های تنیس بازل سوئیس به دهمین قهرمانی خود دست یافت و حالا فقط شش قهرمانی تا رکورد افسانه‌ای جیمی کانرز فاصله دارد.

قهرماني راجر فدرر در تنيس بازل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورواسپرت، نابغه سوئیسی دنیای تنیس شامگاه یکشنبه (به وقت ایران) در بازی پایانی رقابت‌های داخل سالن بازل مقابل الکس دی‌مینور قرار گرفت و در دو دست پیاپی با نتایج مشابه شش بر دو تنیسور ۲۰ ساله استرالیایی را از پیش رو برداشت. فدرر با رسیدن به ۱۰۳ قهرمانی در نزدیک‌ترین فاصله تا ۱۰۹ قهرمانی کانرز آمریکایی قرار دارد.

بازل چهارمین قهرمانی برای تنیسور ۳۸ ساله سوئیسی در سال رو به پایان است؛ قهرمانی افسانه‌ای که سال ۱۹۹۳ در همین رقابت‌ها توپ‌جمع‌کن بود. فدرر هرگز درباره زمان بازنشسته شدن خود حرفی نزده است اما انتظار می‌رود تا رسیدن به مرز ۱۰۹ قهرمانی و حتی گذر کردن از آن در زمین تنیس بماند. او سال آینده به احتمال زیاد در المپیک توکیو حضور خواهد داشت و سال ۲۰۲۱ هم ۴۰ ساله می‌شود.

راجر که امروز مرد شماره سه تنیس جهان است، سال ۲۰۱۹ نتوانست در هیچ‌کدام از چهار گرنداسلم تنیس یعنی اوپن آمریکا، اوپن استرالیا، رولان گاروس و ویمبلدون قهرمان شود اما با ۲۴ پیروزی پیاپی و ۱۰ قهرمانی در رقابت‌های سرزمین مادری خود بازل یک رکورد دست‌نیافتنی خلق کرده است. او امسال در تنیس هال آلمان هم به دهمین قهرمانی خود دست یافت تا با دو دهگانه قهرمانی یک گام به رکورد رقیب دیرینه خود نزدیک‌تر شود.

رافائل نادال پیش‌تر با ۱۲ قهرمانی در اوپن فرانسه، ۱۰ قهرمانی در بارسلونا و ۱۰ قهرمانی در مونت‌کارلو تاریخ‌ساز شده بود. فدرر تمام قهرمانی‌های موجود در دنیای تنیس را در کارنامه دارد جز مدال طلای المپیک. او هفته آینده به احتمال فراوان در مسترز پاریس بازی و در نیمه‌نهایی احتمالی با نادال دیدار می‌کند.

راجر پس از بالا بردن جام قهرمانی بازل برابر دیدگان اعضای خانواده و همشهری‌های خود باز هم اشک شوق ریخت و اعلام کرد بیش و پیش از هر چیز، خانواده و سلامتی برایش در اولویت قرار دارند. ضمن اینکه خوردن پیتزا هم از مهم‌ترین بخش‌های زندگی این نابغه سوئیسی دنیای تنیس است.

کد خبر 460643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha