همشهری آنلاین: دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به اینکه در دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها توسط دولت صورت می‌گیرد، گفت: عدم کمک دولت به شهرداری‌ها به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

علي دشتي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی دشتی در خصوص بند ۳ ماده ۴۱ لایحه مالیات بر ارزش افزوده و برابر شدن سهم دولت و شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش‌افزوده، گفت: در تمام دنیا حداقل ۶۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها از طریق دولت تامین می‌شود. شهرداری‌ها موسسات غیردولتی هستند، ولی در تمام دنیا تحت کمک‌های جدی دولت قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها خدمات بسیاری به دولت ارائه می‌کنند، افزود: دولت نباید خودش را از تامین منابع مالی شهرداری‌ها کنار بکشد. کنار کشیدن دولت به منزله از بین رفتن خدمات عمومی در شهرها و فروش تراکم است.

دبیر هیات رییسه شورای عالی استان‌ها عنوان کرد: اگر در شهر مشکلی به وجود آید دولت باید پاسخگوی مردم باشد. شهرداری‌ها بخشی از حاکمیت هستند و در صورتی که شهرداری‌ها نتوانند پاسخگو باشند، حاکمیت باید پاسخگو باشد. چگونه می‌خواهند به مردم پاسخ دهند که منابعی وجود ندارد؟

دشتی، افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده و برابر شدن سهم شهرداری‌ها و دولت را مفید دانست و عنوان کرد: هر میزانی که از سهم مالیات بر ارزش افزوده برای شهرداری‌ها کم شود به منزله این است که خدمات‌دهی شهرداری‌ها را برای مردم کم کنیم. در صورت کاهش سهم شهرداری، آن‌ها توان اداره شهر را نخواهند داشت و ناچار هستند به سمت درآمدهای ناپایدرا حرکت کنند. به هر میزان از این درصد کم کنیم به همین میزان چراغ سبزی به مردم و شهرداری‌ها برای شهرفروشی نشان می‌دهیم.

کد خبر 460581
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • CA ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
    0 0
    باید یک هیئت در شهرداری تشکیل شود اقدام به تهیه لیستی برای منابع پایدار در شهرداری ها تهیه شود و به مجلس و دولت فرستاده شود.