همشهری آنلاین: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از انتشار فیلمی از درگیری همراهان یک بیمار با کادر پرستاری و حوزه نگهبانی بیمارستان شهید بهشتی یاسوج به دستور سرپرست دانشگاه، کمیته کارشناسی و بررسی دلایل وقوع این رخداد تشکیل شد و بدون شک با متخلفان بدون اغماض برخورد می‌شود.

بيمارستان آموزشي

ایرنا نوشت: غلام‌عباس سبز روز شنبه در این باره اظهار داشت: کمیته تحقیق و بررسی تشکیل شده و بدون شک با افراد متخلف برابر قانون و بدون هیچ گونه اغماضی قاطعانه برخورد می‌شود.

وی تصریح کرد: سوم آبان ماه پیرو مراجعه بیمار به صورت سرپایی به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی مراحل مداوای بیماران مطابق معمول انجام گرفت و پس از ترخیص بیمار و جدا نمودن سرم از دست بیمار در هنگام خروج از اورژانس با توجه به خونریزی کمی که در محل تزریق سرم در زخم بیمار ایجاد شده بود پرستار تریاژ مبادرت به آموزش بیمار برای بند آمدن خون در محل تزریق کرد و در همین حین یکی از همراهان خانم و یک آقا که همراه بیمار بودند با پرخاش و بی احترامی به پرستار سبب اختلال در روند ارائه خدمات و توضیحات پرستار شدند.

سبز با بیان اینکه یکی از همراهان بیمار شروع به درگیری فیزیکی با پرستار بیمارستان کرد، افزود: متعاقب این درگیری پرسنل اقدام به آرام نمودن  اوضاع نمودند اما به دلیل اینکه  همراهان بیمار برخورد ناشایست و تندی با پرستاران داشتند درگیری بین پرسنل و همراهان شدیدتر شد.

وی ادامه داد: نگهبانان مرکز و پرسنل مسئول شیفت و تریاژ برای آرام کردن اوضاع در محل حاضر شدند اما به دلیل ازدحام جمعیت حضور سایر همراهان بیمار و تشنج آفرینی دو نفر از همراهان بیمار، درگیری به صورت نزاع عمومی در بخش اورژانس بیمارستان گسترش یافت و باعث اختلال جدی در روند ارائه خدمات به بیماران شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متعاقب درگیری فیزیکی انجام گرفته دو نگهبان و سه نفر از پرسنل پرستاری بخش اورژانس دچار آسیب جدی شدند که با پیگیری بیمارستان و تماس با پلیس ۱۱۰ و حضور در محل صورتجلسه اقدامات و تخلفات صورت گرفته و پرونده از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است.

سبز تصریح کرد: با توجه به گستردگی درگیری‌ ها و اقدامات اخلال در نظم عمومی بیمارستان و روند ارائه خدمات خاطیان بازداشت شده و تا زمان تعیین تکلیف و ارجاع پرونده مراجع قضایی در بازداشت کلانتری بودند.

وی عنوان کرد: در راستای پیگیری موضوع، کارشناسان معاونت درمان و حراست و بازرسی دانشگاه در محل حضور یافته و گزارش جامعی از اتفاقات روی داده برای پیگیری‌های بعدی تهیه و به مراجع ذیربط ارجاع شد و از طرفی از طریق امور حقوقی و حراست بیمارستان تمام مراحل اقدامات قضایی و اداری و حقوقی لازم را انجام داده و در حال پیگیری هستند.

به گزارش ایرنا، کلیپی مبنی بر درگیری شب گذشته در بیمارستان شهید بهشتی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در فضای مجازی دست به دست می چرخد.

کد خبر 460565

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    ببین چه برخوردی با بیمار بیچاره داشته که همراهش اونجوری عصبانی شدن واقعا بعضی از پرستارا و کادر بیمارستان خیلی بی ادبن فکر میکنن از دماغ فیل افتادن .واقعا این رفتارا باید پیگیری بشه.
  • KR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    در گیری بخاطر اینکه پرسنل اورژانس ها مخصوصا در شهرهای محروم مثل اهواز در بیمارستان گلستان وامام بی محلی میکنندوخودشون رو بالا میگرند من خودم چندتاشون رو شاهد بود