همشهری آنلاین: چهار بازیکن ایرانی که در لیگ جمهوری آذربایجان توپ می‌زنند، تابعیت این کشور را گرفته و برای تیم ملی آذربایجان به میدان رفتند.

فوتسال

به گزارش ایسنا، پس از جام جهانی ۲۰۱۶ و تقابل ایران با آذربایجان که با تساوی به پایان رسید، بازیکنان ایرانی رفته رفته راهی لیگ فوتسال آذربایجان شدند. از سویی بالا رفتن نرخ ارز در ایران باعث شد بازیکنان از هر فرصتی برای لژیونر شدن استفاده کنند و در این میان کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی با ایران و شرایط ساده ای که برای لژیونر شدن داشت در کنار پیشنهادهای دلاری که تبدیل آن به ریال برای فوتسال رقم قابل توجهی می‌شود، باعث شد تا پای بازیکنان درجه دو و سه ایرانی به لیگ این کشور باز شود.

در سال‌های اخیر شمار بازیکنانی که به تیم‌های باشگاهی این کشور رفتند از تعداد انگشتان دو دست تجاوز کرده، اما با این حال حضور چهار بازیکن ایرانی در تیم ملی فوتسال این کشور عجیب بود.

اخیرا تیم ملی آذربایجان در دو بازی دوستانه مقابل مولداوی و مونته‌نگرو که با پیروزی این تیم هم همراه بود، از چهار بازیکن ایرانی سود برد. وحید شفیعی بازیکن سابق تیم ملی ایران و تیم‌های دبیری تبریز و سن ایچ ساوه، امیر شجاعی بازیکن تیم اهورای بهبهان، اسحاق سورغالی بازیکن تیم ارژن شیراز و هادی احمدی بازیکن تیم فرش آرا چهار بازیکنی هستند که در ترکیب تیم ملی آذربایجان در این دو بازی حضور داشتند و به نظر می رسد بعد از پیوستن این بازیکنان به لیگ آذربایجان، تابعیت این کشور را هم پذیرفته و به عضویت تیم ملی آن درآمده‌اند.

این همان چیزی بود که با کاهش درآمد بازیکنان فوتسال، عدم حضور اسپانسرها و پایین آمدن رقم قراردادها در کنار افزایش نرخ ارز پیش‌بینی می‌شد.

کد خبر 460463

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha