همشهری آنلاین: به رغم وعده‌های دونالد ترامپ، کسری بودجه دولت آمریکا به مرز یک تریلیون دلار رسیده که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است. علت این افزایش سیاست‌های دولت در کاهش مالیات و بالا رفتن هزینه‌ها عنوان می‌شود.

آمریکا اشتغال

به گزارش دویچه‌وله، کاهش کسری بودجه یک از شعارهای دونالد ترامپ بود اما گزارش جمعه سوم آبان وزارت خزانه‌داری آمریکا خلاف این وعده را نشان می‌دهد.

بر پایه این گزارش کسری بودجه آمریکا در سال مالی منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹ به نسبت دوازده ماه قبل از آن ۲۶ درصد افزایش یافته و به ۹۸۴ میلیارد دلار رسیده است.

این میزان کسری معادل ۶/ ۴ درصد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده و از این منظر به نسبت سال گذشته هشت دهم درصد بیشتر است.

اختصاصی همشهری آنلاین: تولید ناخالص ملی چیست؟

اختصاصی همشهری آنلاین: تولید ناخالص داخلی چیست؟

کارشناسان معتقدند کاهش مالیات بنگاه‌های اقتصادی توسط دولت دونالد ترامپ و افزایش هزینه‌ها عامل اصلی نزدیک شدن کسری بودجه به یک تریلیون دلار است.

مطابق گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا، افزایش هزینه‌ها از جمله در حوزه‌های خدمات اجتماعی، دفاعی و هزینه بدهی‌های دولتی عامل کسری بودجه بوده است. این وزارت خانه میزان بدهی‌های دولتی را در حال حاضر ۱۶ تریلیون و ۸۰۰ میلیارد دلار اعلام کرده است.

کسری بودجه در دومین سال مالی ریاست جمهوری دونالد ترامپ به بالاترین سطح در هفت سال اخیر رسیده است.

دونالد ترامپ هنگام ورود به کاخ سفید وعده داده بود طی هشت سال کسری بودجه را به صفر برساند. تیم اقتصادی او وعده می‌داد کاهش درآمدهای ناشی از کاهش مالیات واحدهای تولیدی از طریق رونق اقتصادی و بالا رفتن اشتغال جبران شود.

با این همه و به رغم رشد اقتصادی مثبت ایالات متحده هنوز پیش‌بینی دولت برای جبران درآمد کاهش یافته مالیاتی تحقق نیافته است. کاهش درآمدهای مالیاتی در سال گذشته حدود یک و نیم تریلیون دلار برآورد می‌شود.

روزنامه وال استریت ژورنال ماه گذشته به نقل از کمیته بودجه فدرال آمریکا ابراز نگرانی کرده بود که با ادامه وضعیت کنونی کسری بودجه ایالات متحده تا سال ۲۰۲۸ به ۲ تریلیون دلار برسد.

کد خبر 460455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha