همشهری آنلاین: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با ورود سامانه بارشی از سمت غرب و شمال غرب به کشور، بارش‌ها در نقاط مختلف شدت یافته و تا دو روز آینده ادامه دارد. همچنین احتمال وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی در استان‌های جنوبی کشور دور از انتظار نیست، بنابر این هموطنان مراقب باشند.

ادامه بارش‌ها

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی روز شنبه گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی شنبه و یکشنبه ۴ و ۵ آبان ماه بارش در سواحل شمالی کشور ادامه دارد، همچنین دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق شمال غرب کشور امروز بارش باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت.

وی گفت: علاوه بر این مناطق در بخش‌هایی از اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرمان رگبار باران و رعد و برق داریم. امروز شدت بارش‌ها در لرستان، شمال شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر پیش‌بینی شده که احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها، سیلاب ناگهانی و وقوع صاعقه در استان‌های جنوبی دور از انتظار نیست.

گودرزی ادامه داد: دوشنبه موقتا بارش در شمال غرب کاسته می‌شود و گستره بارش‌ها محدود به غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی خواهد بود. همچنین در بخش‌هایی از اصفهان، شمال فارس، یزد، کرمان و جنوب خراسان رضوی بارش‌ها پراکنده خواهند بود.

وی گفت: سه‌شنبه عمده بارش‌ها در شمال غرب  و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود، نیمه شمالی کشور کاهش دمای بین ۳ تا ۵ درجه خواهد داشت، یکشنبه و دوشنبه در مناطق مرتفع  و کوهستانی رشته کوه البرز و زاگرس بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

  • تهران باران و رعد و برق

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: تهران امروز بارش باران با احتمال رعد و برق و گاهی وزش باد و مه رقیق خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۲ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز تهران به ۱۶ درجه بالای صفر می‌رسد.

گودرزی گفت: جوانرود در کرمانشاه  و چالدران در آذربایجان غربی با دمای صفر درجه و میناب ۴۰ درجه بالای صفر، رودان در استان هرمزگان و زرآباد در سیستان و بلوچستان ۳۹ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

کد خبر 460407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha