همشهری آنلاین: فاطمه معتمدآریا در همراهی با کمپین «#حرف_می‌زنم» که انجمن علمی روانپزشکان ایران به راه انداخته است، از افسردگی حرف می‌زند.

این کمپین عمومی از ۲۳ مهرماه به مدت شش ماه به همت «انجمن علمی روانپزشکان ایران» با همکاری «انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات» و خبرگزاری ایرنا برگزار می‌شود.

هدف این کمپین توسعه‌ی فضای گفت‌وگو درباره‌ی مشکلات روان، بازتعریف کلیشه‌های اشتباه ذهنی در مورد بیماری‌های روانی و نیز آگاهی‌بخشی به جامعه برای مقابله با خطرات افسردگی است.

این کمپین که از سوی جمعی از هنرمندان نیز حمایت می‌شود، از عموم مردم خصوصا چهره‌ها و متخصصان دعوت می‌کند که درباره‌ی بیماری‌های روانی و مشکلات افسردگی با متخصص یا دیگران حرف بزنند و آن را پنهان نکنند.

انجمن علمی روانپزشکان ایران همچنین در حوزه‌ی اطلاع‌رسانی نیز با استفاده از محتوای تخصصی و علمی، نخستین سایت روانپزشکی به زبان فارسی برای عموم را در آدرس iranmentalhealth.com به راه انداخته است تا مردم با تعاریف علمی و دقیق بیماری‌هایی چون افسردگی، استرس، اضطراب و .. آشنا شوند.

این کمپین همزمان با هفته‌ی سلامت روان آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

در این کمپین از مردم خواسته می‌شود:

  • درباره‌ی تجربه‌های خودتان از افسردگی، شرایطی که در آن بودید، و نحوه‌ی تشخیص و درمان بنوسید و با دوستان خود در فضای مجازی به اشتراک بگذارید. با دوستان خود در این فضا حرف بزنید.
  • اگر در اطراف خود کسی را می‌شناسید که دچار بیماری افسردگی است، سعی کنید او را به حرف زدن با شما یا متخصص ترغیب کنید.
  • اگر احساس افسردگی دارید، با دیگری حرف بزنید، و ترجیحا با یک متخصص. اگر امکان مراجعه به متخصص را ندارید، با دوستان مورد اعتماد یا افراد مورد اعتماد در خانواده صحبت کنید
کد خبر 460402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha