دانش‌آموزان ۴۴۰ مدرسه‌ی متوسطه در تهران، آخرین روزهای آبان، فرصت مشارکت در انتخابات بیست‌ویکمین دوره‌ی طرح شهردار مدرسه را دارند.

انتخاب شهرداران مدارس در روزهای آخر آبان

طرح شهردار مدرسه  از سال ۷۳-۷۲ به پیشنهاد گروه پژوهش دانشکده‌ی علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی به‌طور آزمایشی اجرا شد. در گام اول، ۲۰ مدرسه  و بعد ۴۰ مدرسه برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

امسال قرار است که شهرداران مدارس فقط در دوره‌ی انتخابات فعال نباشند و در طول سال راهکارها و برنامه‌های خود را ارائه بدهند.

 مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی اعلام کرد که هم‌اکنون کارگاه‌های توجیهی عوامل اجرایی بیست‌ویکمین دوره‌ی طرح شهردار مدرسه با هدف آموزش به مدیران و مربیان پرورشی مدارس منتخب، کارشناسان و تسهیل‌گران طرح و هم‌چنین مدیران آموزش‌های شهروندی مناطق ۲۲ گانه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، دانشور در مورد روند برگزاری این کارگاه‌ها گفت: «کارگاه‌های توجیهی عوامل اجرایی از دوشنبه ۲۲ مهر آغاز شده و تا چهارشنبه۸ آبان ادامه دارد.»

به گفته‌ی مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران،  در این کارگاه‌ها دلایل ماندگار بودن طرح شهردار مدرسه، هدف ارائه‌ی آموزش‌های شهروندی، مهارت‌های قابل آموزش به دانش‌آموزان در طرح شهردار مدرسه و چگونگی تحقق عینی و تمرین عملی آموزش و مشارکت‌های اجتماعی در چارچوب این طرح، آموزش داده می‌شود.

عکس: مونا فاضلی/همشهری

کد خبر 460379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha