همشهری آنلاین: شبکه العهد عراق گزارش داد که تظاهرکنندگان در شهر کربلا امروز به خیابان‌های آمدند و ضمن شعار علیه فساد و ناکارآمدی در کشور، علیه سیاست‌های آمریکا و اسراییل نیز شعار دادند.

تظاهرات عراقي ها

به گزارش ایرنا، تظاهرکنندگان در کربلا که همزمان با مردم در بغداد و چند شهر دیگر به خیابان ها آمدند، خواستار مبارزه جدی با فساد، انجام اصلاحات واقعی در حوزه سیاست و اقتصاد کشور و ایجاد شغل و رفع فقر شده اند، همچنین با شعارهای "کلا کلا آمریکا، کلا کلا اسراییل" آمریکا، هرگز و اسراییل، به سیاست  های واشنگتن در عراق و منطقه اعتراض کردند.

همزمان از بصره خبر می رسد که معترضان با روشن کردن لاستیک خودرو در مدخل گذرگاه مرزی سفوان، این نقطه اتصال عراق و کویت را مسدود کردند.

در پی انتشار فراخوان هایی مبنی بر آغاز دوباره اعتراضات خیابانی در بغداد و چند شهر دیگر از عصر امروز، در شبکه های مجازی، گروهی به پیشواز آن رفته و از دیشب و بویژه سحرگاه امروز در چند مرحله پس از تجمع در میدان تحریر بغداد و عبور از پل جمهوری یک بار نیز توانستند موانع را کنار  زده و وارد منطقه سبز شوند.

تلاش و اصرار چندباره عده ای از تظاهرکنندگان برای ورود مجدد به منطقه سبز در ساعات صبح امروز با اقدام ماموران امنیتی بی نتیجه ماند و آنان بارها با شلیک گاز اشک آور و گلوله های صوتی، معترضان را از اطراف دروازه اصلی این منطقه دور کردند.

کمیته حقوق بشر عراق نیز دقایقی پیش در اطلاعیه ای نتایج اولیه زخمی ها و تلفات اعتراضات امروز در بغداد و همچنین استان المثنی را اعلام کرد و از کشته شدن یک تن و زخمی شدن ۲۲۷ نفر خبر داد که سه تن از  زخمی ها به استان المثنی و بقیه مربوط به شهر بغداد است.

اطلاعیه تاکید کرده است که این افراد بوسیله گاز اشک آور، بمب های صوتی و یا آب داغ در جریان کشمکش میان تظاهرکنندگان و تلاش نیروهای منیتی برای جلوگیری از ورود آنان به داخل منطقه سبز رخ داده است.

کد خبر 460347

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha