مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: با نزدیک شدن به روز چهارشنبه سوری نمای ساختمان‌های خصوصی و نقاشی‌های دیواری و برخی مجسمه‌ها و احجام از دست افراد متخلف در امان نخواهد بود.

مجتبی موسوی، مدیر اداره حجمی سازمان زیباسازی شهر تهران ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه برخی از شهروندان به نقاشی دیواری میدان ونک که به تازگی به بهره‌برداری رسیده بود آسیب‌های زیادی وارد کرده و این نقاشی نیاز به  ترمیم دارد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران وی با اشاره به ترقه‌ای که هفته گذشته به مجسمه فردوسی برخورد کرده بود گفت: پیش بینی می‌کردیم با توجه به ارتفاع بالای مجسمه فردوسی آسیبی از سوی شهروندان این مجسمه را تهدید نکند ولی متاسفانه یکی از شهروندان با ترقه به بخشی از این مجسمه خسارت زده است که در بازبینی های اولیه  به نظرمی آید بیشتر دود گرفتگی باشد.

به گفته مدیر اداره حجمی سازمان زیبا سازی شهر تهران در صورت احتیاج به مرمت به زودی کار مرمت  مجسمه فردوسی توسط فریدون صدیقی انجام خواهد شد.

وی این اتفاق را که شهروندان به آثار فاخر وملی شان آسیب برسانند را در دنیا نادر دانست و گفت: در تمام دنیا برای حفاظت  از این آثار موزه‌ای افتتاح و نسخه‌های کپی این آثار تاریخی در میادین نسب می‌شود که متاسفانه ما مکانی برا ی نگهداری این گونه مجسمه‌های با ارزش نداریم.

کد خبر 46034

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز