همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی در پی فراخوان روز گذشته معترضان لبنانی مبنی بر تجمع در برابر کاخ ریاست جمهوری در "بعبدا" تمام راه های منتهی به این محل را مسدود کردند.

اعتراضات لبنان

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از شبکه المنار، همزمان با نهمین روز تظاهرات اعتراض آمیز در لبنان، نیروهای امنیتی این کشور از صبح امروز جمعه در اطراف کاخ ریاست جمهوری این کشور مستقر شده و تدابیر شدید امنیتی را اتخاذ کرده اند.

از سوی دیگر شبکه المیادین اعلام کرد، تجمع کنندگان در میدان "ریاض الصلح" در مرکز بیروت تاکید کردند، اگر مقاومت و ارتش نبود سرکرده داعش اکنون به کاخ ریاست جمهوری رسیده بود.

معترضان همچنین اعلام کردند: تروریسم اقتصادی آمریکا سعی دارد وارد تظاهرات معترضان شده و از آن سوء استفاده کند.

این تحولات در حالی است که سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان قرار است ساعت چهار عصر امروز (به وقت محلی) در خصوص تحولات داخلی این کشور سخنرانی کند.

ظهر روز گذشته "میشل عون" رئیس جمهور لبنان در سخنرانی خطاب به معترضان این کشور بر لزوم مبارزه با فساد و بازگرداندن اموال به غارت رفته تاکید کرد و  بازنگری در دولت را خواستار شد.

پس از آن سعد حریری نخست وزیر لبنان در تماس با عون از دعوت او به بازنگری در دولت استقبال کرد.

با وجود طرح اصلاحات اقتصادی که حریری هفته گذشته ارائه کرد و به تصویب هیات دولت رسید، معترضان همچنان به تجمعات خود در خیابان ها ادامه داده اند که این نشان می دهد از نظر آنان اصلاحات نخست وزیر کافی نیست.

در بیروت بیشتر تجمعات اعتراض آمیز در میدان ریاض الصلح در نزدیکی مقر نخست وزیر و نیز در مقابل بانک مرکزی در خیابان "الحمراء" که در قلب پایتخت قرار دارد، صورت می گیرد.

کد خبر 460329

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha