همشهری آنلاین: هیجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها امروز جمعه ۳ آبان با حضور سران و مقامات علی رتبه ۶۰ کشور از جمله "حسن روحانی" رئیس جمهوری اسلامی ایران در باکو آغاز شد.

آغاز به كار اجلاس سران عدم تعهد در باكو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما از باکو، در این اجلاس دو روزه که با حضور نزدیک به ۱۶۰ نفر از مقامات کشورهای عضو، ناظر و همچنین نهادهای بین المللی برگزار می‌شود، علاوه بر تصویب سند نهایی، اعلامیه مشترک سران و مصوبه‌ای درباره فلسطین، عمده مسایل سیاسی روز و بحران‌ها و مناقشات منطقه‌ای و بین المللی برررسی می‌شود.

موضوع اصلی این دوره از اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها " پاسخ مشترک و مناسب به چالش‌های جهان امروز بر اساس اصول باندونگ " می‌باشد.

این اجلاس با توجه به حضور مقامات و نمایندگان ۱۲۰ کشور در آن دومین مجمع جهانی بزرگ پس از سازمان ملل متحد به شمار می‌رود و از اهمیت خاص بین المللی برخوردار است.

آقای "حسن روحانی" که روز پنجشنبه به دعوت" الهام علی اف" رئیس جمهوری آذربایجان برای شرکت در این اجلاس وارد باکو شده است، امروز ضمن سخنرانی و طرح دیدگاه‌ها و مواضع جمهوری اسلامی ایران در باره عمده مسایل بین المللی و منطقه‌ای، در حاشیه این اجلاس با برخی از سران کشورهای حاضر دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این اجلاس که ریاست دوره‌ای آن از امروز از کشور ونزوئلا به مدت سه سال به جمهوری آذربایجان واگذار می‌شود، فردا (شنبه) با صدور سند نهایی و بیانیه مشترک به کار خود پایان می‌دهد.

در همین حال رئیس جمهور کشورمان با استقبال "الهام علی اف" رئیس جمهور جمهوری آذربایجان وارد محل برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش غیر متعهدها در باکو شد.

کد خبر 460318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha