همشهری آنلاین: استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر فوتبال، به مصاف دو تیم بوشهری می‌روند و امیدوارند با ادامه روند پیروزی‌های خود، به رده‌های بالایی جدول برسند.

فوتبال

تسنیم نوشت: هفته هشتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، عصر امروز (جمعه) برگزار می‌شود. در زیر به بررسی دیدارهای این هفته می‌پردازیم:

* ماشین‌سازی تبریز - نفت مسجدسلیمان

دو تیم در شرایطی متفاوت مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. ماشین‌سازان که هفته‌هاست شرایط خوبی ندارند، پس از شکست شاهین شهرداری بوشهر در هفته پنجم، مقابل پرسپولیس (در جام حذفی) و فولاد شکست خوردند و برابر نساجی هم به تساوی رسیدند. در آنسوی میدان اما شاگردان مهدی تارتار، لیگ نوزدهم را فراتر از انتظارات آغاز کردند و پس از پنج تساوی، دو پیروزی متوالی به دست آوردند. نفتی‌ها که مانند سپاهان و تراکتور تاکنون شکستی متحمل نشده‌اند، امیدوارند از سد ماشین‌سازی بگذرند تا به رده چهارم جدول برسند.

سپاهان - سایپا

زردپوشان در پنج دیدار اخیر خود (چهار بازی در لیگ برتر و یک مسابقه در جام حذفی)،‌ پنج پیروزی کسب کردند و به لطف بسته نگه داشتن دروازه خود و تفاضل گل 10+، در صدر جدول جای دارند. قلعه‌نویی برای از دست ندادن جایگاه تیمش در صدر جدول، در غیاب کاپیتان تیمش مهدی کیانی برابر یکی از شاگردان پیشین خود یعنی ابراهیم صادقی صف‌آرایی می‌کند، آنهم در شرایطی که به سه امتیاز این مسابقه خانگی نیاز مبرم دارد. قلعه‌نویی در نشست خبری قبل از بازی با سایپا، از ابراهیم صادقی، سرمربی این تیم به‌عنوان شاگرد اخلاق‌مدار پیشین خود یاد کرده بود.

سایپا اما تمام پنج بازی اخیرش را با شکست پشت سر گذاشته و سرمربی جوان خودروسازان می‌داند در صورت تداوم باخت‌های سایپا، ممکن است جایگاهش به خطر بیفتد. آخرین شکست آنها البته سنگین‌ترین باخت‌شان نیز بود که با نتیجه 4 بر صفر مقابل استقلال در ورزشگاه شهدای شهر قدس رقم خورد.

* پیکان - ذوب‌آهن

دیگر تیم خودروساز جدول نیز با شرایطی مانند سایپا مواجه است. پیکان با 13 گل زده و 14 گل خورده، صاحب بهترین خط حمله و بدترین خط دفاع لیگ برتر است و همین خط دفاع ضعیف باعث شده که شاگردان فرکی، در جایگاه سیزدهم  جدول روزگار بگذرانند.

همسایه پیکان در جدول یعنی ذوب‌آهن هم شرایط اسفناکی دارد. به جز دیدار مقابل پارس جنوبی در جام حذفی، سبزپوشان شش شکست در لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا متحمل شده‌اند. البته منصوریان در نشست خبری قبل از بازی ابراز امیدواری کرده که تیمش بتواند استارت خوبی در این مسابقه بزند و نخستین پیروزی را کسب کند.

* شاهین شهرداری بوشهر - پرسپولیس

قعرنشین مسابقات در شرایطی وارد این بازی می‌شود که هفته گذشته، ششمین شکست فصل خود را در هفت بازی گذشته متحمل شد و حالا با جدایی عبدالله ویسی،‌ مهرداد کریمیان هدایت این تیم را بر عهده دارد. دست‌نشان، مرزبان، پاشازاده و امیرحسین پیروانی، گزینه‌های اصلی مدیران باشگاه شاهین شهرداری بوشهر برای سرمربیگری این تیم و نجات از بازگشت به لیگ دسته اول محسوب می‌شوند.

در آنسوی میدان تیمی قرار دارد که می‌توان گفت بازی‌های سخت خود را پشت سر گذاشته و در هفته‌های پیش رو به مصاف تیم‌های پایین جدولی می‌رود. پرسپولیس که به جز شکست استقلال، سایر دیدارهای خود با مدعیان را با شکست سپری کرده است، می‌تواند با شکست تیم‌های قعرنشین، خود را به صدر جدول برساند. سرخپوشان در این فصل، انگیزه فراوانی برای اثبات خود، خارج شدن از زیر سایه موفقیت‌های برانکو ایوانکوویچ و تکرار قهرمانی با سرمربی جدیدشان را دارند.

* فولاد خوزستان - نساجی مازندران

فولاد در کنار سپاهان، بهترین تیم دیدارهای خارج از خانه است. شاگردان نکونام نشان داده‌اند خارج از خانه و بدون شعارهای برخی هواداران فولاد علیه این تیم، عملکرد بسیار بهتری ارائه می‌کنند و سه پیروزی و یک تساوی در خارج از ورزشگاه شهدای فولاد به دست آورده‌اند. با این حال فولاد نتوانسته بردی در خانه کسب کند و هواداران این تیم امیدوارند نساجی برای نکونام، باز هم خوش‌یمن باشد. سرمربی فعلی فولاد، دو فصل پیش موفق شد نساجی را به لیگ برتر بیاورد و حالا برابر تیم سابق خود قرار می‌گیرد.

نساجی نیز که به خاطر بدهی به سازمان لیگ، همچنان نمی‌تواند از سه بازیکن جدید خود استفاده کند، اخیراً علیرضا حقیقی را هم جذب کرد تا بازیکنان ممنوعه مهاجری به عدد چهار برسد. شاگردان مهاجری هفته گذشته،‌ شکست سنگین و تلخی برابر تراکتور تجربه کردند و همچنان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

* صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز

آبادانی‌ها نیز مانند نفت مسجدسلیمان، پدیده این فصل لیگ برتر محسوب می‌شوند، اما همچنان با مشکلات مالی عدیده‌ای مواجه هستند. شاید شاگردان اسکوچیچ هم انتظار نداشتند که تیم‌شان تا هفته هشتم، بالاتر از پرسپولیس در رده پنجم جدول حضور داشته باشد، اما این اتفاق تا به اینجای مسابقات لیگ برتر رقم خورده است.

صنعت نفت البته این هفته کار سختی برابر تراکتور پیش رو دارد، تراکتور که کمتر از چهار تیم دیگر لیگ برتری گل زده، به لطف عملکرد خط دفاعی این تیم و بسته نگه داشتن دروازه خود، در جایگاه دوم جدول حضور دارد و می‌تواند با استفاده از لغزش احتمالی سپاهان برابر سایپا، به صدر جدول صعود کند. مصطفی دنیزلی امیدوار است صنعت نفت که تنها پنج بار در هفت هفته گذشته گلزنی کرده است، نتواند دروازه تیمش را باز کند تا دقایق بسته ماندن دروازه تراکتور، به 720 دقیقه برسد.

* استقلال - پارس جنوبی جم

پس از کسب دو شکست و سه تساوی، آبی‌پوشان موفق شدند چهار پیروزی متوالی (دو برد در جام حذفی و دو پیروزی در لیگ برتر) به دست بیاورند تا هواداران ناراضی استقلال از آندره‌آ استراماچونی حمایت کنند. استقلال هفته گذشته، داریوش شجاعیان را به دلیل مصدومیت به مدتی طولانی از دست داد و سرمربی ایتالیایی آبی‌ها باید به فکر بازیکن دیگری برای جایگزینی شجاعیان باشد. استقلال که هفته آینده دیدار بسیار سختی مقابل تراکتور دارد، به سه امتیاز این مسابقه چشم دوخته است تا با روحیه مضاعفی به تبریز برود.

پارس جنوبی نیز پس از گذر از مشکلاتی که ابتدای فصل داشت، رفته رفته عملکرد بهتری از خود نشان داد و حالا در جایگاه دهم جدول قرار دارد. پارس تنها دو امتیاز از 9 امتیاز سه هفته اخیر کسب کرده و از مسابقات جام حذفی نیز کنار رفت، اما عملکرد بازیکنان این تیم مورد رضایت فراز کمالوند قرار دارد. پارس جنوبی که در هر دو بازی خود مقابل تیم‌های مدعی ناکام بوده و برابر پرسپولیس و تراکتور شکست خورده است، تلاش می‌کند بتواند یقه استقلال را در تهران بگیرد و نوار پیروزی‌های آبی‌ها را قطع کند.

تنها دیدار باقی‌مانده هفته هشتم، روز 24 آبان و بین تیم‌های شهر خودروی مشهد و گل‌گهر سیرجان برگزار خواهد شد.

برنامه دیدارهای هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال به شرح زیر است:


* ماشین‌سازی تبریز - نفت مسجدسلیمان (ساعت 16 - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز)

داور: امیر عرب‌براقی، کمک‌ها: حسن انتظاری و علیرضا مرادی


* شاهین شهرداری بوشهر - پرسپولیس تهران (ساعت 16:45 - ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر)

داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: سعید قاسمی و فرهاد مروجی

* سپاهان اصفهان - سایپای تهران (ساعت 16:45 - ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

داور: علی صفایی، کمک‌ها: آرمان اسعدی و رحیم حاجیلو

* پیکان - ذوب‌آهن اصفهان (ساعت 16:45 - ورزشگاه شهدای شهر قدس)

داور: اشکان خورشیدی، کمک‌ها: علی میرزابیگی و محمدرسول ذورقی

* فولاد خوزستان - نساجی مازندران (ساعت 17 - ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان)

داور: پیام حیدری، کمک‌ها: علیرضا ایلدروم و مهدی شفیعی

* صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز (ساعت 18 - ورزشگاه تختی آبادان)

داور: محمدرضا اکبریان، کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و امیرمحمد داودزاده

* استقلال - پارس جنوبی جم (ساعت 19 - ورزشگاه آزادی)

داور: سیدرضا مهدوی، کمک‌ها: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی

کد خبر 460301

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha