همشهری آنلاین: آیین‌نامه اجرایی حقوق و مزایای مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی و وابسته به نهادهای عمومی و فهرست شرکت‌های مشمول، در کمیسیون اقتصاد هیات دولت به تصویب رسید.

دژپسند

به گزارش ایرنا، در جلسه این هفته کمیسیون اقتصادی هیئت دولت به ریاست فرهاد دژپسند، آیین‌نامه اجرایی جزء (۶) بند (ط) تبصره (۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور تصویب و شرکت‌ها به سه سطح بزرگ، متوسط و کوچک طبقه‌بندی شدند و امتیاز شغلی مدیران عامل بین ۸۵۰۰ تا ۱۵۵۰۰ و امتیاز اعضای موظف هیات مدیره بین ۷۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تعیین شد و همچنین امتیاز فوق‌العاده مدیریت برای اعضای موظف هیات مدیره و مدیران عامل کلیه شرکت‌ها بین ۳۵۰۰ تا ۵۰۰۰ به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه، میزان فوق‌العاده ویژه موضوع بند (۱۰) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری برای اعضای موظف هیات‌ مدیره و مدیران‌ عامل تمام شرکت‌های موضوع این آیین‌نامه به میزان (۵۰ درصد) سقف امتیاز حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر (براساس تعاریف مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری) مندرج در احکام کارگزینی خواهد بود.

همچنین کمک‌های رفاهی مستقیم شامل کمک هزینه مهدکودک، کمک هزینه غذا و ایاب و ذهاب بر اساس ضوابط اجرایی بودجه و همچنین سایر کمک‌های رفاهی اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های موضوع این آیین‌‏نامه در سقف (۶۵ درصد) حقوق و مزایای مندرج در احکام کارگزینی قابل پرداخت است.

پاداش عملکرد پایان سال اعضای هیات مدیره و مدیران عامل شرکت‌های موضوع این آیین‌نامه صرفاً بر اساس افزایش بهره‌‏وری (افزایش سود، کاهش زیان انباشته، افزایش دارایی‌های جاری و ثابت، کاهش بدهی‌ها، اعم از بازپرداخت تسهیلات و سایر بدهی‌ها)، با تصویب مجامع عمومی آنها خواهد بود.

کد خبر 460249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha