همشهری آنلاین: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: یکی از کارهای غلط این است که حوزه و دانشگاه روزهای پنجشنبه تعطیل هستند که باید این قانون نادرست اصلاح شود.

قرائتی

ایرنا نوشت: حجت‌الاسلام محسن قرائتی روز پنجشنبه در سلسله نشست‌های در اخلاق حوزه علمیه خراسان جنوبی با عنوان «مکارم خوبان» در بیرجند افزود: در طول شصت سال طلبگی خود، هر سال ۵۲ جمعه تعطیلی داشتم که در مجموع این سال‌ها بیش از سه هزار و ۲۰۰ روز عمر بنده آتش گرفت و هشت سال و نیم از عمرم به دلیل این قانون غلط هدر رفت.

وی یادآور شد: ایام تعطیل در حوزه علمیه زیاد است و بسیاری از کتاب‌ها و سخنرانی‌ها مفید نیستند و ما در تحصیل عقب هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد:  کسانی که به قرآن عمل نکنند خداوند می‌فرماید که این افراد پوک و سست هستند یعنی در حقیقت هیچ نیستند.

قرائتی گفت: کتابی بخرید که از ابتدا و تا آخر طلبگی به آن نیاز دارید و کاری کنید که جای آن در بین مردم خالی باشد، بسیاری از علم‌هایی که می‌خوانیم بی‌فایده است.

وی افزود: ۳۵۰ بار واژه «اعوذ» در قرآن آمده است که در یکی از آنها نیز پیامبر اسلام ص) می‌فرماید «پناه می‌برم به خدا از شر علم بی‌فایده» و حتما باید توجه کنیم علم نافع و سودمند باشد.

کد خبر 460235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    حاج آقا شما نظرتون رو میتونی بدی به عنوان یه شهروند. ولی شما نه قانونگذاری نه کارشناس و نه ... پس لطفا حکم کلی صادر نفرمایید و همچنان خودتان را یه شهروند بدانید نه بیشتر.