معترضان لبنانی در هفتمین روز تظاهرات مسالمت‌آمیز، خواستار اعتصاب عمومی در سراسر کشور شدند.

تظاهرات در لبنان

به گزارش فارس، تظاهرات لبنان امروز (چهارشنبه) وارد هفتمین روز شد و تظاهرات‌کنندگان به اعتصاب عمومی در تمام نقاط این کشور دعوت کرده‌اند.

دعوت به اعتصاب سراسری در شرایطی در حال انتشار است که زندگی عادی و ارائه خدمات عمومی در بیروت و برخی شهرهای آن طی یک هفته اخیر مختل شده است.

بر اساس گزارش شبکه «اسکای نیوز»، علی‌رغم دعوت ارتش لبنان به عدم بستن مسیرها و تلاش‌های نیروهای امنیتی برای باز کردن آنها، همچنان دهها مسیر در این کشور بویژه در بیروت بسته است.

معترضان همچنان در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی شهرهای بزرگ لبنان در شمال مانند طرابلس و جنوب مانند صور تجمع و اعلام کرده‌اند، طرح تصویب شده هیأت دولت را قبول ندارند.

در ادامه این گزارش آمده، با ادامه تظاهرات و گسترده دایره آن طرف‌های سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند از شدت آن بکاهند. در همین ارتباط منابع لبنانی اعلام کردند «میشل عون» رئیس‌جمهور با رسانه‌های داخلی این کشور تماس داشته و خواستار توقف پوشش مستقیم تظاهرات مذکور شده است؛ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران نیز از تماس‌های نهاد ریاست‌جمهوری لبنان در همین باره خبر دادند.

هیأت دولت لبنان دوشنبه هفته جاری طرح نجات «سعد الحریری» نخست‌وزیر را تصویب کرد و با گنجاندن بندهای بسیاری در آن سعی کرد فتیله تظاهرات را پایین بکشد اما معترضان اعلام کرده‌اند این طرح آنها را راضی نمی‌کند ...==.

معترضان لبنانی دیشب بیانیه‌ای جدیدی را صادر کردند و ضمن تأکید بر ادامه تظاهرات خود، خواستار برکنار دولت سعد الحریری و تشکیل یک دولت نجات ملی شدند

کد خبر 460162

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha