چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مینا بزرگمهر و هادی کمالی‌مقدم در جدیدترین تجربه گروه نوآر، نمایش محیطی و سیار تله‌سیتی - تهران را در سرای کاظمی محله عودلاجان تهران اجرا می‌کنند.

عودلاجان

این نمایش کار مشترک میان ایران و فرانسه، پروژه تازه‌ای از گروه هنری نوآر به کارگردانی مشترک مینا بزرگمهر و هادی کمالی مقدم است. این نمایش بعد از اجرا در کشور فرانسه، از ۹ آبان در سرای کاظمی محله قدیمی عودلاجان تهران اجرا می‌شود.

این اجرا که روایتی است از سفر ۴ اجراگر در شهر، در قالب ویدئو پرفورمنس و قصه‌گویی مدرن برگزار می‌شود. تله سیتی- تهران اجرایی در ستایش صحنه‌های سرگردان و به بازی گرفتن شهر است.

گروه هنری نوآر بیش از ۱۵ سال است که در زمینه اجراهای بینارشته‌ای (تئاتر، سینما، پرفورمنس، موسیقی و چیدمان) فعالیت می‌کند. این گروه با تمرکز بر ارتباط اجرا و فضا، تاکنون اجراها و رویدادهای متعدد محیطی و شهری را در نقاط مختلف داخل و خارج از کشور برگزار کرده است.

در توضیح درباره هدف این گروه از اجرای تله‌سیتی-تهران چنین آمده است: هدف از اجرای این نمایش در این محل، از طرفی بازی با محله و شکل دادن رابطه‌ای میان مخاطبان و ساکنان و از طرف دیگر ایجاد پویایی هر چه بیشتر بافت محلی برای پذیرش اتفاقات فرهنگی و هنری است. البته با فهم این نکته که بافت تاریخی تهران منطقه‌ای است با فرهنگی بسیار غنی که همچنان توانسته بخشی از تاریخ و میراث فرهنگی ملموس و ناملموس تهران را در خود حفظ کند.

محله عودلاجان با بناهای ثبت شده به عنوان میراث ملی، ظرفیت‌های بالایی برای برگزاری رویدادهای شهری و فرهنگی دارد. مکان‌هایی همچون امامزاده یحیی  با قدیمی‌ترین چنار تهران به قدمت ۹۰۰ سال، حمام قدیمی نواب، بازارچه قدیمی، سرای دبیرالملک، خانه مدرس، خانه پهلوان رزاز، خانه پدر سالار و ... این محله را مثل نقشه گنجی کرده است که ظرفیت‌های گرانبهایش در دل کوچه پس‌کوچه‌های آن پنهانند.

مخاطب تله سیتی-تهران، در نقش جوینده این گنج پنهان، سفری ماجراجویانه را در این مسیر آغاز می‌کند که سرانجام به مکان اجرا (سرای کاظمی) می‌رسد.

تله‌سیتی-تهران از ۹ آبان، ساعت ۱۸:۳۰ به مدت ۱۰ شب در سرای کاظمی، عودلاجان، محله امامزاده یحیی اجرا خواهد شد.

کد خبر 460114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha