همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه هر تهرانی دو برابر میانگین جهانی زباله تولید می‌کند، گفت: به عبارتی هر تهرانی ۹۰۰ گرم در روز زباله تولید می‌کند در حالی که میانگین جهانی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم است.

حجت نظری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، حجت نظری عضو شورای شهر تهران در همایش رویداد بین‌المللی کلیماتون، گفت: ما تصمیم داریم تا در رویداد بین‌المللی کلیماتون که یکی از رویدادهای بین‌المللی زیست محیطی در شهر است، درباره کاهش تولید پسماند گفت‌وگو کنیم و این رویداد قرار است با حضور و ایده‌پردازی متخصصان به راهکارهایی برای کاهش تولید پسماند منجر شود.

وی افزود: در تهران روزانه هشت هزار تن پسماند تولید می‌شود که دو برابر نُرم جهانی است. به عبارتی هر تهرانی ۹۰۰ گرم در روز زباله تولید می‌کند در حالی که میانگین جهانی بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ گرم است.

عضو شورای شهر تهران گفت: با بازدید از مرکز تفکیک پسماند و بازیافت آرادکوه درمی‌یابید این میزان تولید پسماند چه بلایی سر شهرمان می‌آورد. حضور شما می‌تواند این هشدار جدی را به جامعه بیشتر منتقل کند.

وی با بیان اینکه «ما به هر دلیلی در حوزه مدیریت پسماند موفقیت چندانی نداشته‌ایم» با تاکید بر استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در این زمینه گفت: در دو سال اخیر، ما در ستاد توان‌افزایی بر اساس مطالبه سازمان‌های مردم‌نهاد تلاش کرده‌ایم بر مساله پسماند تمرکز بیشتر داشت باشیم. متاسفانه در شهری زندگی می‌کنیم که مصرف‌گرایی باعث شده بیشتر زمان‌ها تولید پسماند شهر ما را از مطلوب بودن فاصله بگیرد، ممکن است در مدیریت شهری هم قصورهایی باشد اما به هر حال همه باید تلاش کنیم از این شرایط فاصله بگیریم.

کد خبر 460084
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha