همشهری آنلاین: هوای تهران در نخستین روز آبان ۱۳۹۸، با شاخص کیفیت ۷۸ در شرایط سالم قرار دارد.

هواي سالم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، شهروندان تهرانی از ابتدای سال تا کنون ۱۶۳ روز هوای سالم، ۲۵ روز هوای پاک و ۲۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تنفس کرده‌اند.

 پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان‌دهنده افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه روز چهارشنبه اول آبان ۹۸ بوده که عمدتاً ناشی از ازدیاد تردد خودروها و سرعت اندک باد است، هر چند با توجه به برقراری شرایط جوی مساعدتر در نخستین ساعات روز جاری نسبت به روز گذشته، غلظت آلاینده‌ها از میزان کمتری برخوردار خواهد شد.

همچنین با ناپایداری‌های جوی حاکم در طول روز، رشد ابرناکی همراه با بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد احتمال می‌رود در برخی ساعات بعد از ظهر به‌طور موقتی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. اما به ‌تدریج با افزایش حجم ترافیک در برخی ساعات شبانگاه، همراه با تداوم بارش‌های پراکنده و کاهش سرعت باد، احتمال می‌رود طی برخی اوقات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده شود و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم این وضعیت جوی تا روز پنجشنبه ۲ آبان ۹۸، شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها در برخی ساعات صبحگاه به‌ویژه در مناطق پرتردد مهیا خواهد شد و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در این مناطق پیش‌بینی می‌شود. افزایش میزان ابرناکی همراه با بارش پراکنده در برخی ساعات بعد از ظهر با افزایش موقتی غلظت آلاینده همراه است هر چند با احتمال افزایش سرعت باد در اواخر وقت پنجشنبه، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و شاهد بهبود کیفیت هوا در اکثر مناطق خواهیم بود.

کد خبر 460049
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha