همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گستره بارش‌ها افزوده می‌شود، گفت: طی پنج روز آینده برای ارتفاعات برخی مناطق کشور بارش برف خواهیم داشت.

بارندگی - باران - آب و هوا

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان گفت‌: بر اساس خروجی آخرین مدل‌های هواشناسی طی پنج روز آینده برای شمال غرب، غرب، برخی مناطق مرکز و جنوب غرب کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، زاگرس جنوبی و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت برای استان‌های واقع در سواحل دریای خزر بارش باران رخ می‌دهد. برای ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱ و ۲ آبان‌ماه شدت بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، البرز، قزوین، لرستان، استان مرکزی، غرب و جنوب غرب اصفهان و برخی از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد و استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با اشاره به این‌که از ابتدای هفته آینده بر شدت و گسترش بارش در مناطق ذکر شده افزوده می‌شود، اگفت: همچنین امروز ۱ آبان‌ماه در برخی مناطق جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره‌ای از مناطق هرمزگان رشد ابر، رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی را به دنبال دارد.

ضیائیان با بیان این‌که طی امروز و روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲ و ۳ آبان‌ماه علاوه بر مناطق فوق در جنوب غرب کشور رگبار باران، همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در این مدت وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام دور از انتظار نیست.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: آسمان تهران فردا ۲ آبان‌ماه نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات بارش باران همراه با رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه ۳ آبان‌ماه نیمه ابری، گاهی بارش پراکنده همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 460027

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha