همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه روسیه اتهامات اخیر مدیرعامل فیسبوک که ایران و روسیه را متهم به تلاش برای دخالت در انتخابات آتی آمریکا کرده است را بی‌اساس و جعلی خواند.

ماریا زاخارووا

به گزارش ایرنا، «ماریا زاخارووا» در فیسبوک به مارک زاکربرگ واکنش نشان داد و نوشت: زاکربرگ معتقد است که روسیه، چین و ایران در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ مداخله می‌کنند، این یک نمونه انتشار فیک نیوز (خبر جعلی) در شبکه‌های اجتماعی است که نه تنها بی ارزش است بلکه از روی نامیدی و ناراحتی بیان شد.

مدیرعامل فیسبوک دیروز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان. بی. سی آمریکا گفت: ایران، روسیه و چین برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش می‌کنند.

وی سپس به بلاک شدن چند حساب کاربری ایرانی و روسی در راستای مبارزه با نفوذ خارجی در اوضاع آمریکا، شمال آفریقا و آمریکای لاتین اشاره کرد.

به گفته زاکربرگ، این حساب‌های کاربری اطلاعاتی در مورد انتخابات و سیاستگذاری‌ها و موضوعات زیست محیطی و اختلافات نژادی را منتشر کرده بودند.

آمریکا در سه سال اخیر روسیه را به مداخله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور متهم کرده است.

این مساله باعث بروز تنش‌های شدید میان روسیه و آمریکا شد و حتی کار را به جنگ دیپلماتیک کشاند.

بر اثر افزایش اختلاف‌ها، دو سال پیش آمریکا ۳۵ دیپلمات روسی را اخراج کرد و پنج ساختمان دیپلماتیک روسیه شامل دو سرکنسولگری نیز تعطیل و توقیف شد.

کد خبر 459968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha