همشهری آنلاین: رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: با دولت در خصوص سند پدافند غیرعامل اقتصادی به توافق رسیده‌ایم و این سند در ۱۴ حوزه اقتصادی تنظیم شده است.

غلامرضا جلالی

سردار سرتیپ غلامرضا جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات درست و دقیق علمی و پژوهشی در مورد سند پدافند غیرعامل اقتصادی انجام شده و مانیتور یا نمایشگری در این خصوص طراحی شده که بتوان نوسانات پولی و ارزی را در این صفحه رصد و کنترل کنیم و قرار است این طرح به وزیر اقتصاد ارایه تا نظرات نهایی از سوی آن ها بررسی و اجرایی شود.

جلالی گفت: کشور درگیر جنگ اقتصادی تمام عیار است و این درگیری ابعاد مختلفی دارد و دو الزام اصلی دارد که باید ابتدا ابزارهای این درگیری ها و اولویت های آن را بشناسیم، برای نمونه چگونه دشمنان پول را تبدیل به سلاح می کنند یا در مسائل بانکی چگونه از اعمال حاکمیتی استفاده می کنند، ‌راهبردهای آنها چیست و توافقاتی که در این میان انجام می دهند به چه نحوی است؟ این موارد را باید شناسایی کرد.

 وی افزود: در سال گذشته توانستیم آمادگی دستگاه های اجرایی را در حوزه پدافند غیر عامل با کمک آموزش های تخصصی ارتقا دهیم و در سال آتی هم جزء برنامه ها است که در حوزه های مختلف این سطح ارتقاء را حفظ کنیم.

وی اظهارداشت: گام دوم، برای کشور یک نقشه دفاعی داشته باشیم و برنامه جامعه ای در این زمینه ارائه دهیم. در این راستا حفاظت از معیشت مردم و اقلام اساسی و کالا و حفظ حکومت است که براین اساس ملاحظاتی داشتیم.

سردار جلالی تصریح کرد: حفظ ثبات ارز نیز از دسته کارهای پدافند غیر عامل است که تا کنون بانک مرکزی توانسته در این راستا خوب عمل کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: توانسته ایم در حوزه سایبری و سیاسی برای اولین بار در مقیاس بین المللی پاسخ ابر قدرت ها را دهیم تا نتوانند از گزینه های روی میز خود استفاده کنند.

 سردار جلالی گفت: در حوزه سایبری و سیاسی کشور به یک پایداری دست یافته که این حرکت یک نقطه عطفی برای کشور به شمار می رود و از این رو کاری کردیم تا دشمنان به حوزه غیرفعال تغییر جهت دهند. وی گفت: این رویه نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران در این حوزه ها هوشیاری و سرعت عمل داشته و از طرفی تمام دستگاه ها در حوزه پدافند غیر عامل به طور هماهنگی خوب عمل کرده اند.

کد خبر 459937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha