همشهری آنلاین: دومین همایش تخصصی مسئولان شعب آموزش یگان‌های ارتش در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

همایش

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ «سلیمان فراهانی» روز سه‌شنبه با اشاره به دومین همایش تخصصی مسئولان شعب آموزش یکان‌های ارتش، اظهار داشت: افزایش ارتباط و تعامل کاری سطوح ستادی و صفی تربیت و آموزش از اهداف این همایش بود.

وی آسیب‌شناسی برنامه‌ها و فعالیت‌های تربیتی و آموزشی عقیدتی سیاسی و توجیه و حرکت سرپنجه‌ها در یک مسیر و همسو بودن با سازمان و اجرای دقیق برنامه‌های ابلاغی سازمان را از دیگر اهداف همایش مذکور برشمرد و تصریح کرد: تدابیر فرماندهی معظم کل قوا باید همیشه سرلوحه اقدامات آموزشی عقیدتی‌- سیاسی باشد.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: بیانیه‌ گام دوم انقلاب به‌ عنوان یک برنامه‌ جامع و کامل است که با در نظر گرفتن فرصت‌ها و تهدیدهای انقلاب و مسیری که در پیش رو داریم، نقشه‌ راه امت اسلامی را تبیین کرده ‌است. بنابراین باید این بیانیه را در برنامه‌های آموزشی مدنظر قرار داد.

فراهانی تاکید کرد: ضرورت دارد دستورالعمل حلقه‌های معرفت که با توصیه هیات رئیسه سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ابلاغ شده، اجرایی شود و اقدامات مسئولان آموزش عقیدتی‌سیاسی، برابر برنامه‌های ابلاغی و طرح‌های فرهنگی مصباح باشد.

وی با بیان اینکه یکی از ارکان اصلی آموزش، مدرسان و استادان هستند، بر توجه ویژه به این رکن تاکید و تصریح کرد: توجه به ارکان اصلی آموزشی سبب می‌شود که آموزش‌های عقیدتی‌سیاسی‌ها از بهره‌وری بیشتر و مطلوب‌تری برخوردار باشد.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی‌-سیاسی ارتش افزود: «مسئولان آموزش، باید در ابتدای هر سال و همزمان با هفته گرامی داشت معلم، جلسه‌ای توجیهی برای استادان و مدرسان دروس عقیدتی‌سیاسی‌ برگزار کنند و به تدریس مدرسان نظارت کافی و مستمر داشته باشند تا مدرسان، همواره برابر طرح درس به تدریس همت گمارند.

فراهانی با بیان اینکه باید نظارت کافی و لازم بر فضاهای آموزشی صورت پذیرد، اذعان کرد: آموزش باید در محیطی کاملاً مطلوب و مورد نظر دانش‌پژوهان انجام شود.

وی اضافه کرد: مدرسان باید با توجه به رشد روزافزون و شتابان دانش و اطلاعات در کنار افزایش سطح علمی و تخصصی معلومات مخاطبان برنامه‌های آموزشی عقیدتی‌سیاسی، مطالعه را در اولویت کارهای خود قرار دهند تا پاسخ‌گوی مخاطبان این برنامه‌ها باشند.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی‌سیاسی ارتش با بیان اینکه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و طرح‌های رشد و تعالی نیز در یکان‌ها مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: از مسئولان عقیدتی‌سیاسی انتظار می‌رود با توجه به اهمیت بالای اشراف، همواره نسبت به این امر، نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

فراهانی اظهار کرد: متقاضیان عضویت در هیات علمی گروه‌های معارف دانشگاه‌های ارتش در صورت داشتن شرایط، می‌توانند اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای ارتقای سطح علمی مدرسان و استادان درس‌های عقیدتی‌-سیاسی، برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی از جمله هادیان اندیشه مطهر در حال اجراست.

کد خبر 459933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha