سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در ۱۱ استان کشور طی سه‌شنبه و چهارشنبه ۳۰ مهر و یک آبان گفت: امروز وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

بارش شدید باران در ۱۱ استان کشور

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از امروز ۳۰ مهر تا شنبه ۴ آبان به تناوب در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌های از مرکز کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیائیان، شدت بارش طی امروز و فردا ۳۰ مهر و  اول آبان در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، زنجان، قزوین، غرب همدان، لرستان، غرب مرکزی، جنوب اصفهان و شرق کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا آخر هفته در سواحل شمالی کشور بارش متناوب باران و وزش باد انتظار می‌رود، تصریح کرد: در ساعات بعد از ظهر امروز ۳۰ مهر در جنوب کرمان، جنوب فارس و پاره‌ای از مناطق هرمزگان رشد ابر و رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی شمال عربستان و جنوب عراق وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا اول آبان نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با افزایش باد و در بعضی ساعات بارش باران با احتمال رعد و برق و حداقل و حداکثر دمای ۱۲ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد و طی روز پنجشنبه ۲ آبان نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با افزایش باد و در بعضی از ساعات بارش باران با احتمال رعد و برق و حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 459928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha