همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌توانیم کنترل و مدیریت شهر را در شرایط مختلف به صورت هوشمند انجام دهیم.

پيروز حناچي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی ظهر سه‌شنبه با حضور در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال که با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و احمد مسجدجامعی عضو شورای‌ شهر تهران برگزار شد، گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با جدیت در حال پیگیری امور فن‌آورانه هستند. در انتخابات سال ٩۶ نیز دیدیم که اغلب مردم به تلفن‌های همراه خود به اینترنت متصل بودند؛ در حالی‌ که کمی قبل‌تر چنین شرایطی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در دوره حاضر که مسئولیت شهرداری تهران را با این شرایط سخت پذیرفتیم، به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که سرمایه‌های ما در شهر به حجم ساختمان‌ها و کالبدهایی که می‌سازیم نیست، بلکه توجه به زیرساخت‌ها و فراهم کردن فضای کسب‌وکار برای کسانی که می‌توانند در حوزه‌های نرم‌افزاری کار کنند، یک مسئولیت و وظیف بسیار کم‌عارضه و در عین حال پربازده است.

حناچی تأکید کرد: می‌توانیم از این طریق مشکلات اساسی شهر تهران مثل آلودگی و ترافیک را حل کنیم و مطمئناً با زیرساخت‌هایی که در شهرداری تهران است و همکاری‌ مشترکی که در شورای فناوری شهرداری تهران به وجود آمده، فضای بیشتری را برای کسب‌وکار در حوزه‌های دیجیتال فراهم ‌می‌کنیم. همچنین با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری می‌توانیم کنترل و مدیریت شهر را در شرایط مختلف به صورت هوشمند انجام دهیم.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به وجود رصدخانه شهری در تهران، گفت: این رصدخانه وظیفه تولید و پالایش اطلاعات دیجیتال و تبدیل آن‌ها به نقشه‌های مختلف را برعهده دارد؛ رصدخانه‌ای که از طریق آن برنامه‌های آینده را نیز پیش می‌بریم. به طور طبیعی، در اختیار داشتن این حجم از اطلاعات در کنار چالش‌هایی که شهرداری تهران با آن‌ها روبه‌رو است، می‌تواند فضا را برای شرکت‌های استارت آپی فعال در این حوزه فراهم کند.

حناچی با ذکر مثالی ادامه داد: مردم تهران در سال ۹۶ در یک نظرسنجی اعلام کردند آلودگی و ترافیک دو مشکل اصلی شهر تهران است؛ اگر الآن دوباره این سوال پرسیده شود، شاید مشکلات اقتصادی در صدر فهرست باشد، اما مسایل اجتماعی و اقتصادی در آن دوران، بعد از آلودگی و ترافیک بود. یک شرکت خصوصی در این شرایط سرویسی را در مورد دوچرخه ارائه می‌کند که البته اولین نیست اما برتری‌های زیادی بر موارد پیشین دارد؛ سرویس مذکور این ویژگی را دارد که بر خلاف قبلی‌ها در هر جای شهر می‌توان دوچرخه را تحویل گرفت و در هر کجای شهر آن را تحویل داد. استفاده از زیرساخت‌های مدرن، با هوشمندی چنین سرویسی را برای شهروندان فراهم کرده و در این زمینه اقداماتی که در سطح شهر تهران می‌تواند صورت بگیرد، بسیار است.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که در درجه اول مشکلات شهر تهران را احصا کنیم و در درجه دوم، فضا و اطلاعات لازم را برای کسانی که می‌توانند به این مشکلات در فضای دیجیتال بپردازند، فراهم کنیم.

کد خبر 459923
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha