همشهری آنلاین: سایت معتبر لونلی پلنت (سیاره تنها) برای پانزدهمین سال فهرست ۱۰ کشور، شهر، منطقه و مقصد برتر را معرفی کرد که سال ۲۰۲۰ می‌توانند ارزشمندترین مقصدهای گردشگری دنیا باشند.

چشم‌اندازهاي كشور بوتان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، در بخش ۱۰ کشور برتر گردشگری سال ۲۰۲۰ کشور آسیایی بوتان گوی سبقت را از رقیبان اروپایی و آمریکایی ربود و در صدر ایستاد. انگلیس در رده دوم قرار گرفت و مقدونیه شمالی، آروبا (جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب)، پادشاهی اسواتینی (سوازیلند)، کاستاریکا، هلند، لیبریا، مغرب و اوروگوئه به ترتیب در این فهرست به رتبه‌های سوم تا دهم رسیدند.

در بخش ۱۰ شهر برتر سالزبورگ در شرایطی در رده اول ایستاد که رقیبانی قدر پیش روی خود داشت. این شهر اتریش زادگاه وولفگانگ آمادئوس موتسارت است و جایی که پیش از جنگ میزبان خانواده الهام‌بخش فیلم کلاسیک «آوای موسیقی» بود. اگر این بهانه‌ها برای سفر کردن به سالزبورگ کافی نیست، بدانید که ۲۰۲۰ در واقع صدمین سالگرد جشنواره تابستانی سالزبورگ با رویدادهایی در حوزه‌های موسیقی، تئاتر و فرهنگ است.

واشنگتن دی‌سی در آمریکا، قاهره در مصر، گال‌وی در ایرلند، بن در آلمان، لاپاز در بولیوی، کوچی در هندوستان، ونکوور در کانادا، دبی در امارات متحده عربی و دنور در آمریکا پس از سالزبورگ برترین شهرهای جهان برای گردشگری در سال ۲۰۲۰ هستند. سال آینده میلادی بزرگ‌ترین موزه دنیا با نام موزه بزرگ مصر در جیزه، سومین شهر بزرگ مصر به مساحت ۴۸۰ هزار مترمربع افتتاح می‌شود و می‌تواند بهترین بهانه برای سفر کردن به این شهر و کشور باشد.

جاده ابریشم در آسیای میانه، مارچیز یا مارکه در ایتالیا، توهوکو در ژاپن، مین در آمریکا، جزیره لرد هاوو در استرالیا، استان گیژو در چین، استان کادیز در اسپانیا، شمال‌شرقی آرژانتین، خیلح کوارنر در کروواسی و آمازون در برزیل هم به ترتیب برترین مناطق گردشگری از نگاه لونلی پلنت برای سال ۲۰۲۰ هستند.

ارزشمندترین مقصدهای گردشگری سال آینده میلادی هم به ترتیب عبارتند از سوندای شرقی در اندونزی، بوداپست در مجارستان، مادیا پرادش در هند، بوفالو در نیویورک، جمهوری آذربایجان، صربستان، تونس، کیپ‌واینلندز در آفریقای جنوبی، آتن در یونان و زنگبار در تانزانیا.

سردبیران لونلی پلنت یا سیاره تنها هر سال از همکاران خود و صدها مشارکت‌کننده دیگر در گوشه و کنار دنیا می‌خواهد گزینه‌های خود را برای انتخاب ۱۰ کشور، ۱۰ شهر، ۱۰ منطقه و ۱۰ مقصد برتر معرفی کنند و این فهرست را در آخرین ماه‌های سال منتشر می‌کند.

کد خبر 459894

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha