همشهری آنلاین: وزیر آموزش و پرورش گفت: موفقیت خودم را در وزارت، با این ارزیابی می‌کنم که تا چه حد می‌توانم پیوند بین مدرسه و اولیا را محکم‌تر کنم.

محسن حاجي ميرزايي، هوم‌پيج

مهر نوشت: محسن حاجی‌میرزایی صبح سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان، گفت: دستاوردهای مهم تعلیم و تربیت در پرتو مشارکت خانواده‌ها محقق می‌شود. هر چه پیوند خانه و مدرسه محکم‌تر شود، برکات بیشتری عایدمان و خطرات کمتری ایجاد می‌شود. من به شکلی از پیوند اعتقاد دارم که در همه سطوح تعلیم و تربیت باشد.

وی ماموریت‌های وزارت آموزش و پرورش را نیازمند همکاری عمیق و گسترده بین اولیا و مربیان دانست و گفت: اختلال در جریان یادگیری، اختلال در فرایند زندگی است و آثارش به‌سادگی قابل جبران نیست.

حاجی‌میرزایی، مهم‌ترین کارکرد انجمن اولیا و مربیان را آماده کردن خانواده‌ها و دانش‌آموزان را برای ایفای نقش‌های خود در خانه و جامعه برشمرد و گفت: در سند تحول بنیادین، خانواده همکار آموزش و پرورش نیست و شریک آن است و هر دو مسئولیت داریم.

وی با تاکید بر این‌که باید ارتباط دائمی و منظم بین والدین و مدرسه وجود داشته باشد، گفت: در واقع مسئول تربیت فرزندان خانواده‌ها هستند و ما کنارشان هستیم.

حاجی‌میرزایی با اشاره به این‌که نسل جدید ما در خانواده‌های کوچک رشد می‌کنند و مجال کمتری دارند که تعاملات اجتماعی در آنها عمق پیدا کند، بیان کرد: بچه‌ها ممکن است وقتی وارد مدرسه می‌شوند، دچار چالش شوند و برای همین است که پیوند اولیا و مربیان اهمیت دارد و همچنین یاد دادن مهارت‌های زندگی به بچه‌ها و اولیا.

کد خبر 459879

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha