پنجشنبه ۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی-دبیر تحریریه:محله‌های حاشیه‌ای مناطق شرق تهران، مانند اغلب محله‌های حاشیه‌ای شهر مشکلات متعددی دارند که یکی از آنها، بلاتکلیفی املاک این محدوده‌هاست.

سلیمی

این معضل از مدت‌ها قبل به یکی از دغدغه‌های ساکنان شهرک رضویه در جنوب‌شرقی منطقه ۱۵ تبدیل شده و آنها معتقدند به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی که این شهرک دارد، مدیریت شهری برای ساخت‌وساز در این محدوده محدودیت‌هایی قائل است. ساکنان این شهرک یکی از دلایل این محدودیت در ساخت‌وساز را، رد شدن بزرگراه شهید نجفی رستگار از حاشیه این شهرک می‌دانند که از مدت‌ها قبل کلید خورده اما هنوز به سرانجام نرسیده است. مقدمات ساخت پروژه بزرگراه فرامنطقه‌ای شهید نجفی رستگار به حدود یک دهه قبل باز می‌گردد که برای حل معضل ترافیک در بزرگراه بسیج و سه‌راه افسریه در سال ۸۸ آغاز شد و پس از حدود ۱۰ سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.
برای تکمیل این بزرگراه، بخشی از خانه‌های مجاور این پروژه در شهرک رضویه تملک و تخریب شده ولی برای تملک بقیه خانه‌های حاشیه این بزرگراه هنوز هیچ‌گونه اقدامی انجام نشده است. برای همین املاکی که در حاشیه این پروژه بزرگراهی قرار گرفته، به شکل یکی در میان، تملک و تخریب شده و خانه‌های باقی مانده در وضعیت بلاتکیفی به سر می‌برند. موقعیت دندانه‌ای شکل این املاک باعث شده افراد بی‌خانمان و معتادان در قسمت‌های خالی این محدوده حضور داشته باشند و معضلاتی را برای ساکنان خانه‌های باقی مانده در این بخش ایجاد کنند. علاوه بر این مشکل، مسئله دیگری که ساکنان این شهرک از آن گلایه دارند، نداشتن سند برای تعدادی از املاک است که مسئولان شهری این مسئله را به خارج از محدوده شهری بودن بخش انتهایی شهرک رضویه نسبت می‌دهند. مسئولان شهری معتقدند در این بخش که از ابتدا جزو حریم منطقه ۱۵ محسوب می‌شد، املاک سند داشتند که مربوط به اوایل دهه ۵۰ بود ولی بیشتر آنها رأی تخریب دارند و باید خراب شوند. امید می‌رود با تعامل بین دست‌اندرکاران پروژه بزرگراه فرا منطقه‌ای شهید نجفی رستگار و همچنین مدیریت شهری و نیز ساکنان شهرک رضویه، مشکل بلاتکلیفی املاک این بخش هرچه زودتر بر طرف شود تا این شهرک هم مانند سایر محله‌های شرق تهران، رنگ‌ آبادانی بیشتر را به خود ببیند.

کد خبر 459862

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha