سه‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کتاب «مبانی جنگ رسانه‌ای» از سوی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی منتشر شد.

جنگ رسانه اي 833

به گزارش مهر، کتاب «مبانی جنگ رسانه‌ای» به قلم علیرضا کیقبادی که از سوی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی (مرکز انتشارات راهبردی) منتشر شده، در ۵ بخش تدوین شده و فصل‌های مجزای مربوط به هر بخش به رشته تحریر درآمده است.

بخش اول کتاب با عنوان کلیات شامل ۵ فصل مفهوم‌شناسی جنگ رسانه‌ای، ماهیت‌شناسی جنگ رسانه‌ای و مفاهیم مربوطه، جنگ رسانه‌ای و مقایسه با جنگ‌های سخت و نرم، بازیگران جنگ رسانه‌ای و تهدیدهای رسانه‌ای است.

نویسنده بعد از این‌که در ۱۰۰ صفحه کتاب، کلیات مباحث مدنظرش را مطرح می کند؛  در بخش دوم با عنوان ارکان جهت‌ساز در قالب دو فصل به تاریخچه جنگ‌های رسانه‌ای و اهداف و کارکردهای این مدل از جنگ‌ها می‌پردازد.

در بخش سوم این کتاب نظریات ارتباطی و نظام های رسانه‌ای مورد بحث قرار گرفته است و ۲ فصل این بخش از کتاب مبانی تئوری بحث مدنظر اثر را تقویت می‌کند.

در بخش چهارم کتاب که به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های کتاب مدنظر است روش‌ها و انواع جنگ‌های رسانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است و دیدگاه‌های اسلامی مدنظر نویسنده در این بخش کتاب گنجانده شده‌اند. انواع جنگ رسانه‌ای، ساختار آگاهی، عملیات روانی رسانه‌ای و محورهای جنگ رسانه‌ای آمریکا در این بخش کتاب در قالب فصل های چهارگانه گنجانده شده است.

بخش پنجم این کتاب به سراغ ابزارهای جنگ رسانه‌ای رفته است و در ۵ فصل موضوع‌هایی مطرح شده است که یادآور بخش‌های قبلی کتاب هم هستند.

در نهایت هم فصل ششم کتاب مباحث اصلی کتاب را به عنوان نتیجه‌گیری در ۴ فصل ارائه کرده است.

کیقبادی معتقد است جنگ رسانه‌ای از تاریخ باستان تا امروز وجود داشته است و آنچه امروز کمیت و کیفیت این جنگ را تغییر داده توسعه زیرساخت‌های رسانه‌ای طی یک قرن اخیر است.

یادآور می شود کتاب «مبانی جنگ رسانه‌ای» با قیمت ۸۸ هزار تومان در ۵۱۷ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 459860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha