همشهری آنلاین: پادشاه ۶۷ ساله تایلند به خاطر «وفادار نبودن» همدم ۳۴ ساله رسمی‌اش را از عناوین و درجه نظامی‌اش خلع می‌کند.

ُThailand

به گزارش رویترز،  بر اساس بیانیه‌ای که کاخ سلطنتی تایلند منتشر کرده است،  سینینات ونگ‌واجیراپاکدی قواعد رفتاری درباریان را رعایت نکرده و به پادشاه وفادار نبوده است.

این اعلام فقط چند ماه پس از آن انجام می‌شود که پادشاه تایلند در ماه ژوئیه (تیر) امسال سینیاترا را به مقام «همدم نجیب‌زاده سلطنتی» منصوب کرد که عنوان معشوقه رسمی پادشاه شمرده می‌شود.

این انتصاب دو ماه پس از مراسم ازدواج رسمی پادشاه با ملکه سوتیندای ۴۱ساله که لقب «بانوی اول» گرفت، انجام شد.

ماها واجیرالانگ‌کورن، پادشاه تایلند که در سال ۲۰۱۶ پس از مرک پدرش به این مقام رسید،  قبلا با سه زن ازدواج کرده و آنها را طلاق داده است و از این زنان هفت فرزند دارد.

سینینات نخستین شخصی بود که تقریبا در یک قرن گذشته در خانواده سلطنتی تایلند لقب «همدم نجیب‌زاده سلطنتی» را گرفت.

او که درجه سرلشگری ارتش را داشت، یک خلبان تعلیم‌دیده، پرستار و محافظ شخصی است.

در ماه اوت (مرداد) عکس‌های رسمی از سینینات در لباس نظامی و در حال خلبانی هواپیمای جت جنگنده و یک هواپیمای سبک روی وب‌سایت سلطنتی منتشر شد و اعلام شد که پادشاه دستور «نوشتن زندگینامه سلطنتی» را برای او داده است. استقبال از عکس‌های منتشر شده از او به حدی بود که باعث از از دسترس خارج شدن این وب‌سایت شد.

ملکه سوتیندای ۴۱ ساله نیز قبلا مهماندار هواپیما و معاون رئیس واحد محافظان شخصی پادشاه تایلند و سال‌ها شریک علنی زندگی او بود،

کد خبر 459795

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha