همشهری آنلاین: هجدهمین نمایشگاه صنعت تأسیسات گرمایشی و سرمایشی با حضور سرپرست معاونت صنایع وزیر صنعت افتتاح شد.

هجدهمین نمایشگاه صنعت تأسیسات گرمایشی و سرمایشی افتتاح شد

هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی امروز با حضور صادق نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت و ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افتتاح شد.

این نمایشگاه با هدف استفاده از فرصت‌ها جهت ایجاد رونق در تولیدات داخلی، تقویت صادرات محصولات ساختمانی ایرانی، گسترش تبادلات تجاری و زمینه سازی برای جذب سرمایه گذاری برگزار شده که در آن آخرین قابلیت های فنی، مهندسی و همچنین نوآوری های جدید به نمایش گذاشته می شود تا ارتباط بین صنعت، فناوری و دانشگاه تقویت شود.

در هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور دارند.

ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای در حاشیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه در صنعت ساختمان به خودکفایی ۷۰ تا ۸۰ درصدی رسیده ایم، گفت: در حال حاضر حفظ اشتغال و حمایت از تولید داخل در دستور کار قرار دارد، از این رو فرآیند تسهیل قوانین برای رفع موانع کسب و کار در کشور پیگیری خواهد شد.

عبدالکریم جلالی، رییس ستاد برگزاری هجدهمین نمایشگاه صنعت تاسیسات گرمایشی و سرمایشی نیز اظهار داشت: در برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصت های جدید تجاری برای فعالان صنعتی و تولیدکنندگان مدنظر بوده است و برای نخستین بار همایش سراسری مهندسین تأسیسات در ایران برگزار می‌شود و ایجاد پاویون اختصاصی مهندسین نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به سهم ۴ درصدی صنعت ساختمان در تولید ناخالص داخلی کشور، افزود: تولید محصولات سرمایشی و گرمایشی سهم عمده ای در گردش مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی صنعت ساختمان دارد.  

کد خبر 459794

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha