همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ساخت‌وسازهای این استان از این پس با سامانه آنلاینی رصد ارزیابی و بناهای غیرمجاز شناسایی می‌شوند.

مسكن 833

نعمت‌الله ترکی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه به صورت بر خط، ساخت و سازهای استان تهران را هر دو ماه یک بار ارزیابی و گزارش می‌دهد.

وی یادآور شد: در صورتی که در گزارش‌های دو ماهه در سطح استان فضایی به صورت غیرمجاز اشغال شده باشد، موضوع در شورای برنامه‌ریزی بررسی می‌شود.

ترکی اظهار داشت: هم اکنون طرح تفصیلی ۳۸ شهر از میان ۴۴ شهر این استان تدوین و ابلاغ شده است و این بررسی و ارزیابی سامانه نیز بر اساس آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ما در گذشته بررسی و بازبینی طرح‌ها را به صورت سیستمی نداشتیم و اکنون این اقدام با بهره‌برداری از این سامانه به صورت برخط انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این پس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی، براساس همین طرح تفصیلی شهرداران هر شهری را به نظارت بر ساخت و سازها و کنترل آنها ملزم می‌کند.

ترکی تصریح کرد: در صورتی که بر اساس گزارش سامانه ساخت و ساز غیرمجازی اتفاق افتاده باشد، عواملی که کوتاهی کرده‌اند از میان مسئولان متولی در پست مورد تصدی خود، بازخواست می‌شوند.

کد خبر 459728

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha