همشهری آنلاین: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ساخت‌وسازهای این استان از این پس با سامانه آنلاینی رصد ارزیابی و بناهای غیرمجاز شناسایی می‌شوند.

مسكن 833

نعمت‌الله ترکی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه به صورت بر خط، ساخت و سازهای استان تهران را هر دو ماه یک بار ارزیابی و گزارش می‌دهد.

وی یادآور شد: در صورتی که در گزارش‌های دو ماهه در سطح استان فضایی به صورت غیرمجاز اشغال شده باشد، موضوع در شورای برنامه‌ریزی بررسی می‌شود.

ترکی اظهار داشت: هم اکنون طرح تفصیلی ۳۸ شهر از میان ۴۴ شهر این استان تدوین و ابلاغ شده است و این بررسی و ارزیابی سامانه نیز بر اساس آن انجام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران گفت: ما در گذشته بررسی و بازبینی طرح‌ها را به صورت سیستمی نداشتیم و اکنون این اقدام با بهره‌برداری از این سامانه به صورت برخط انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از این پس دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی، براساس همین طرح تفصیلی شهرداران هر شهری را به نظارت بر ساخت و سازها و کنترل آنها ملزم می‌کند.

ترکی تصریح کرد: در صورتی که بر اساس گزارش سامانه ساخت و ساز غیرمجازی اتفاق افتاده باشد، عواملی که کوتاهی کرده‌اند از میان مسئولان متولی در پست مورد تصدی خود، بازخواست می‌شوند.

کد خبر 459728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha