همشهری آنلاین: سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه اظهارنظرها درباره جدایی ری از تهران در حال حاضر اصلا کارشناسی نیست و بیشتر شخصی است، گفت: مواضع رسمی شورای شهر سه‌شنبه اعلام می‌شود.

علي اعطا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در رابطه با طرح تفکیک انتخابات شورای شهر و شهردار شهرستان ری از تهران که به تازگی توسط تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اظهار کرد: در شورای شهر تهران هنوز متن طرح نمایندگان را رویت نکرده‌ایم. مخالفتی که برخی اعضای شورا اعلام کرده‌اند بر مبنای عنوان طرح در توییت یکی از نمایندگان مجلس بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با کلیت موضوع در شورای شهر تهران طیفی از دیدگاه‌ها و استدلال‌های مختلف مطرح است، تصریح کرد: به عنوان مسئول اعلام مواضع رسمی شورا در حال حاضر در این رابطه اظهارنظر نمی‌کنم و هر نوع اظهارنظری را به بررسی‌های دقیق‌تر کارشناسی موکول می‌کنم.

اعطا با بیان اینکه آنچه دوستان در موافقت و مخالفت با کلیت طرح نمایندگان مطرح کرده‌اند، نظرات شخصی است و نه موضع رسمی شورا، گفت: بعد از بررسی‌های اولیه، در نشست خبری روز سه‌شنبه موضع و نقطه‌نظر کلی شورا را اعلام خواهم کرد.

بر طبق این گزارش، ناهید خداکرمی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران و عضو شورای شهرستان ری نیز در واکنش به خبر طرح تفکیک انتخابات شورای شهر و شهردار شهرستان ری از تهران، در صفحه توییتر خود نوشت: «از استقلال شهر ری حمایت می‌کنم و معتقدم برای رفع چالش‌های مزمن این شهر و حرکت در مسیر توسعه، ری چاره‌ای جز استقلال ندارد. شهرستان ری به عنوان یک منطقه تاریخی، تجاری و فرهنگی حتی پتانسیل استان شدن را هم دارد. از تغییر نهراسیم و کمک کنیم تا این شهر برای دیده شدن و پیشرفت همه‌جانبه از سایه شهر تهران خارج شود.»

این در حالی است که زهرا نژادبهرام، عضو هیات رییسه شورای شهر تهران در حاشیه صد و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به توییت یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر ارائه طرح جدایی ری از تهران اظهار کرد: متاسفانه این طرح با ۳۰ امضاء به هیات رئیسه وصول شده و فرید موسوی نیز در این باره توییتی منتشر کرده است.

وی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران معتقدند که نباید یکپارچگی تهران به دلیل مسائل سیاسی دچار تغییر شود، اضافه کرد: از دید ما شهروند منطقه ۲۰ با ۱۵ تفاوتی ندارد. هر چند که برخی از مناطق می‌توانند به دلیل شرایط خاص‌شان همچون بافت فرسوده یا غیره، شهرداری خاص داشته باشند؛ اما به هم زدن یکپارچگی شهرداری و شهر ظلم به مردم است.

نژادبهرام با اشاره به اینکه ادله خود را برای نمایندگان مجلس ارسال می‌کنیم، تصریح کرد: برخی از اعضای مجمع امید نیز از امضاءکنندگان این طرح بودند و نزدیک شدن به انتخابات و فضای سیاسی متفاوت شاید یکی از دلایل ارائه این طرح باشد.

کد خبر 459717
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha