دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: مردم کانادا دوشنبه ۲۹ مهر پای صندوق‌های رای می‌روند تا مشخص کنند که جاستین ترودو در رقابت با آندرو شیر، پس از دوره‌ای چهار ساله، بار دیگر قدرت را در پارلمان این کشور در اختیار می‌گیرد یا خیر.

كانادا

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا و رهبر حزب لیبرال یکی از آخرین بازماندگان از جمع رهبران لیبرال در میان دموکراسی‌های بزرگ جهان است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، او اما طی کمپین خود با یک رسوایی و انتقاداتی درباره مدیریت یک پرونده فساد روبه‌رو بوده که یک شرکت عمرانی کانادایی بزرگ در آن دخیل بود.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده، لیبرال‌ها و اپوزیسیون محافظه‌کار به رهبری "اندرو شیر" (Andrew Scheer) در رقابتی دوشادوش قرار دارند.

دارل بریکر، یکی از اعضای شرکت تحقیقاتی ایپسوس اظهار کرد: واقعیت این است که نتیجه این انتخابات مثل شیر یا خط انداختن است (هر دو رقیب به یک اندازه شانس پیروزی دارند).

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها درباره این انتخابات که پنج حزب در آن شرکت دارند، نشان می‌دهد که ترودو احتمالا با اختلاف اندکی خواهد توانست با در اختیار داشتن اقلیت در مجلس ۳۳۸ کرسی کانادا، همچنان نخست وزیر بماند. این اتفاق اما ترودو را در جایگاهی ضعیف قرار خواهد داد که نیازمند حمایت احزاب اپوزیسیون خواهد بود.

"شیر" نشان داده که رقیب مصممی برای ترودو است.

او در یکی از مناظره‌ها به ترودو تاخت و با اشاره به رسوایی او بر سر سیاه کردن صورتش در مراسمی گفت: او حتی نمی‌تواند به یاد بیاورد که چندبار صورتش را سیاه کرده زیرا واقعیت این است که او همیشه نقابی به چهره دارد. آقای ترودو شما ساختگی و متقلب هستید و لیاقت حکومت بر این کشور را ندارید.

"شیر" ۴۰ ساله همچنین متعهد شده که بودجه فدرال را متعادل و مالیات کربن سوخت‌های فسیلی را لغو کند.

رای‌گیری در استان "نیوفاندلند" در شرق کانادا و در ساحل اقیانوس اطلس در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی آغاز می‌شود و در استان "بریتیش کلمبیا"  در ساحل اقیانوس آرام در غرب این کشور در ساعت ۷ عصر به وقت محلی پایان می‌یابد.

کد خبر 459711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha