همشهری آنلاین: صفحه اول تقریبا تمام روزنامه‌های استرالیا، روز دوشنبه ۲۹ مهر در اعتراض به برخورد دولت فدرال این کشور با رسانه‌ها سیاه منتشر شد.

صفحه اول روزنامه‌هاي استراليا 833

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، تلاش‌های دامنه‌دار دولت استرالیا برای برخورد با سوت‌زنی و در برخی موارد جرم‌انگاری روزنامه‌نگاری به جایی رسیده‌است که رسانه‌ها تصمیم گرفتند در اعتراض به این روند صفحه اول خود را سیاه کنند.

پویش ائتلاف برای حق دانستن در واقع واکنشی است به یورش نیروهای دولتی به دفتر مرکزی ای‌بی‌سی استرالیا و خانه یکی از خبرنگاران شرکت نیوزکورپ در ماه ژوئن.

هرالد سان، گاردین استرالیا، استرالین، ایج و فایننشال ریویو از جمله روزنامه‌های سراسری استرالیا هستند که شماره روز دوشنبه خود را با صفحه اول سیاه روانه بازار کردند.

پارلمان استرالیا در ۲۰ سال اخیر بیش از ۶۰ قانون درباره پنهانکاری و جاسوسی تصویب کرده که ۲۲ مورد آن مربوط به دو سال اخیر است. نهاد قانونگذاری استرالیا این روزها در حال بازبینی قوانین مربوط به سوت‌زنی است.

ریچارد بویل که سوءاستفاده اداره مالیات استرالیا از قدرت خود را فاش کرده، در آستانه گرفتن حکم ۱۶۱ سال زندان از دادگاه است. نکته عجیب این‌که بیش از ۸۰ درصد مردم استرالیا معتقدند دولت و حکومت باید از فاش‌کنندگان فساد و سوت‌زنان پشتیبانی کند و آنها را تحت حمایت خود بگیرد.

کد خبر 459709
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha