همشهری آنلاین: حمله تخاصم‌آمیزی که در دوئل دموکرات‌های آمریکا رخ داد و در آن یکی از مشاوران اوباما، هیلاری کلینتون را «هیولا» توصیف کرد، به کناره‌گیری وی انجامید.

به گزارش اشپیگل آنلاین از واشنگتن، برای ناظران در واشنگتن، او محتمل‌ترین نامزد برای تصدی سمتی دولتی در صورت پیروزی باراک اوباما در انتخابات بود: سامانتا پاور، پروفسور هاروارد که مشاوره این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در امور سیاست خارجی بر عهده داشت.

حالا این پرفسور 37 ساله در مصاحبه‌ای با روزنامه اسکاتلندی «اسکاتسمن» از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد.

او در این روزنامه تاکتیک‌های تبلیغاتی هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق آمریکا و رقیب هم‌حزبی اوباما را «هیولا» خواند.

به نوشته این روزنامه پاور گفته است: «او یک هیولاست اما هنوز افکار عمومی این را نمی‌داند. او همه چیز را برای خودش فدا می‌کند.»

علاوه بر این پاور درباره کلینتون گفت: «هر کس او را نگاه کند، آه می‌کشد! اما اگر فقیر باشید و او در این باره قصه ببافد که اوباما باعث بیکاری می‌شود، شاید موفق شود.» این «زیبا نیست» که کلینتون «ایجاد یاس» می‌کند.

«اظهارات ناموجه»

این مصاحبه که روز دوشنبه انجام شد، روز جمعه و در حالی که این پرفسور هاروارد تلاش کرده بود از پخش آن جلوگیری کند انتشار یافت.

بدین ترتیب پاور به خاطر این اظهاراتش از کلینتون و همچنین اوباما با ذکر اینکه «خیلی روشن است که این گونه اظهارات نباید جایگاهی در سیاست آمریکا داشته باشد»، عذرخواهی کرد.

بیل برتون، سخنگوی اوباما نیز گفت این سناتور آمریکایی چنین شیوه‌ای از توصیف شخصیت کسی را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

با این حال ظاهراً عذرخواهی پاور کفایت نکرد، زیرا او اکنون استعفا داده است. پاور گفت «اظهاراتی ناموجه» داشته است و برای همین دوباره از کلینتون و اوباما عذرخواهی می‌کند.

رابرت گیبس، مدیر روابط عومی تیم اوباما در واکنش به عذرخواهی پاور اعلام کرد: «وی تصمیم به استعفا گرفته است و ما این را می‌پذیریم.»

بنا به اعلام جبهه تبلیغاتی اوباما، پاور جزو اعضای افتخاری این تیم بوده است.

کد خبر 45970

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز